Dwóch mężczyzn w garniturach prezentuje koszulkę piłkarską z napisem LEGIA X ADYEN podczas oficjalnego wydarzenia partnerskiego.

Nowa jakość dla kibiców Legii Warszawa. Klub podpisał umowę z Adyen

Legia Warszawa podpisała umowę z holenderską firmą z branży technologii finansowych. Kibice skorzystają z wygodniejszych płatności na stadionie i w sklepach.

Legia Warszawa oficjalnie ogłosiła strategiczne partnerstwo z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. Holenderska firma obsłuży wszystkie płatności w ekosystemie klubu przy Łazienkowskiej. Rozwiązanie obejmuje cały system – od biletów i sklepów internetowych po punkty gastronomiczne na stadionie. 

Kibice będą mogli płacić kartą, telefonem lub zegarkiem w każdym punkcie kontaktu z klubem. Nowa technologia wprowadzi mobilne i międzynarodowe metody płatności oraz przyspieszy proces zakupowy. Strategia unified commerce Adyen zapewni spójne doświadczenie we wszystkich kanałach sprzedaży.

Nowości w stolicy. Legia nie boi się nowych technologii

Legia Warszawa posiada na swoim koncie 16 mistrzostw Polski i 21 Pucharów Polski. Mecze przy Łazienkowskiej ogląda średnio prawie 25 tysięcy kibiców, co czyni klub jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek sportowych w kraju. W sezonie 2024/25 klub wypracował przychody na poziomie 231 mln złotych, utrzymując pozycję lidera finansowego Ekstraklasy.

– Szanujemy naszych kibiców, dlatego zależy nam, żeby mogli cieszyć się maksymalną wygodą – niezależnie od tego, czy kupują bilet, koszulkę w sklepie online czy płacą za posiłek na stadionie – powiedział Marcin Herra, wiceprezes zarządzający Legii Warszawa.

Adyen rozszerza obecność w sporcie

Współpraca z Legią to kolejny krok holenderskiej firmy w ekspansji na rynek sportowy. Adyen już obsługuje płatności dla Bayernu Monachium, zapewniając tamtejszym kibicom bezproblemowe transakcje na Allianz Arena. Platforma współpracuje z takimi globalnymi firmami jak Meta, Uber, H&M, eBay i Microsoft.

– Współpraca z Legią Warszawa to ważny krok w umacnianiu obecności Adyen w Europie Środkowo-Wschodniej – dodał Matouš Michněvič, Country Manager CEE w Adyen. Firma oferuje kompleksowe usługi płatnicze, analitykę opartą na danych oraz produkty finansowe w ramach jednego globalnego rozwiązania. W 2024 roku Adyen osiągnął przychody na poziomie 609 mln euro w ostatnim kwartale.

Udostępnij

Translate »