Piłkarka w stroju treningowym na tle bramki, przygotowania do spotkania Ligi Mistrzyń UEFA 2024, futbol kobietSEO title: Piłka nożna kobiet – trening zawodniczki przed meczem UEFA Women’s Champions League 2024

Nowe czcionki na koszulkach FC Barcelony. To efekt gali Ballon d’Or

Barcelona jako pierwszy klub w historii zaprojektowała unikalne czcionki na koszulki graczy po indywidualnych sukcesach w Ballon d’Or. Wyróżnieni zostali Lamine Yamal oraz Aitana Bonmatí.

FC Barcelona podjęła bezprecedensową decyzję w świecie futbolu, wprowadzając specjalne czcionki na koszulki Lamine Yamala i Aitany Bonmatí. Utalentowany skrzydłowy otrzymał wyróżnienie za zdobycie drugiej z rzędu nagrody Kopa Trophy. Natomiast hiszpańska pomocniczka za zdobycie Złotej Piłki kobiet.

Kataloński klub po raz pierwszy w swojej historii zaprojektował dedykowane czcionki dla zawodników, aby uhonorować ich indywidualne osiągnięcia. Decyzja ta podkreśla wagę nagród zdobytych przez wychowanków La Masii w plebiscycie France Football za 2025 rok.

Czcionka Yamala nawiązuje do kampanii Nike „Scary Good”

Specjalna czcionka dla numeru 10″ wyróżnia się gotyckim stylem ze złotymi literami inspirowanymi drapieżnymi kształtami. Design nawiązuje bezpośrednio do kampanii Nike „Scary Good” (pisaliśmy o niej na łamach TheSport.pl) charakteryzując się nieregularnymi liniami i brzegami przypominającymi pazury.

Koszulka piłkarska FC Barcelona Aitana Bonmatí z numerem 14 i logo UNHCR na plecach, oficjalny strój na sezon 2024/25SEO title: Koszulka FC Barcelona Aitana Bonmatí z numerem 14 i logo UNHCR – sezon 2024/25
źródło: https://www.fcbarcelona.com/en/

Typografia Yamala została zaprojektowana z myślą o zwiększeniu wizualnego oddziaływania tej kolekcjonerskiej pozycji. Złote detale i agresywny styl czcionki odzwierciedlają charakterystykę utalentowanego zawodnika. Lamine Yamal w sezonie 2024/25 zdobył 18 bramek i zaliczył 25 asyst we wszystkich rozgrywkach.

Elegancka czcionka Bonmatí kontrastuje z Yamalem

Czcionka opracowana dla Aitany Bonmatí prezentuje się znacznie bardziej elegancko niż design jej młodszego kolegi z męskiej drużyny. Charakteryzuje się cienkimi liniami bez szczególnych nieregularności oraz krzywymi, które łagodzą wizualny oddziaływanie.

Numer 14. hiszpańskiej pomocniczki, podobnie jak 10. Yamala, zawiera wzór heksagonów nawiązujący do szablonu Ballon d’Or. Ten element łączy oba projekty.

Kibice mogą zamówić koszulki ze specjalnym fontem

Personalizacja z użyciem specjalnych czcionek dostępna jest tylko na domowych koszulkach FC Barcelona. Można je kupić online na oficjalnych stronach klubu lub autoryzowanych sprzedawców. 

Warto wiedzieć, że nie ma możliwości wyboru wspomnianej personalizacji na koszulkach wyjazdowych, np. dedykowanych Kobe Bryantowi ani na trzecim zestawie nawiązującym do szablonu Total 90 z 2009 roku.

Udostępnij

Translate »