Polscy siatkarze gwiazdami TikToka
Kibice siatkówki od dłuższego czasu narzekają, że promocja dyscypliny jest na niskim poziomie i trudno przyciągnąć do niej nowych fanów. Pomimo świetnych wyników reprezentacji oraz klubów w rozgrywkach europejskich wydaje się, że siatkówka w naszym kraju marketingowo stoi w miejscu. Naprzeciw tym opiniom w świeżo zakończonym sezonie reprezentacyjnym postanowił wyjść PZPS, który we współpracy z portalem „Sportowe Fakty” zrealizował cykl vlogów „Pod siatką”.
Wzorem kadry piłkarskiej i kanału YouTubowego „Łączy nas piłka” PZPS postanowił zajrzeć za kulisy kadry siatkarzy i pokazać jak wygląda życie reprezentantów „od kuchni”. Cykl materiałów rozpoczął się od turnieju Ligi Narodów w Gdańsku. Kamera towarzyszyła siatkarzom także w turnieju finałowym VNL w Bolonii oraz na mistrzostwach świata. Dzięki niemu kibice poznali reprezentantów i zobaczyli, że to są zupełnie normalne osoby z poczuciem humoru i dystansem do siebie.
– Cykl vlogów „POD SIATKĄ” były strzałem w dziesiątkę – to dzięki nim fani siatkówki przez ostatnie dwa miesiące mogli obserwować zawodników od kulis. Zabawny content, pokazanie ducha zespołu i drogi do finału mistrzostw świata – nic dziwnego, że fragmenty z tych kilkuminutowych filmów są często powielane na TikToku w formie kilkunastosekundowych urywek – mówi Katarzyna Leszkiewicz, social media manager z agencji Publicon.
Medialny sukces siatkarzy
Największą gwiazdą vlogów został Tomasz Fornal. Śmieszne wstawki i wypowiedzi przyjmującego były chętnie oglądane przez kibiców. Warto dodać, że mimika twarzy Fornala jest mocno „memiczna”, więc TikToki tworzone przez kibiców odbijały się viralem na portalach społecznościowych. Oczywiście poza występami medialnymi gracz Jastrzębskiego Węgla świetnie spisywał się także na boisku. Kibice mocno naciskali, aby to właśnie Fornal zastąpił w wyjściowym składzie reprezentacji Aleksandra Śliwkę, jednak trener Grbić uparcie stał przy swojej koncepcji.
Mocno do popularyzacji naszej reprezentacji i siatkówki ogółem przyczynia się także Karol Kłos, który swoimi TikTokami również pokazuje kulisy pracy reprezentacji. Jak sam podkreśla w licznych wywiadach – jego marzeniem i celem jest, aby siatkówka stawała się jak najbardziej popularna, zwłaszcza wśród młodzieży.
– Niewątpliwym viralem stał się też duet Kłos x Fornal. Ich popularność na TikToku nie wynika wyłącznie z osiągnięć sportowych – duża część ich widowni nie śledziła z zapartym tchem rozgrywek. Tomek i Karol są autentyczni, zaczepni, przystojni i mają w sobie coś, co sprawia, że po prostu czujemy do nich sympatię. Taka mieszanka to idealny przepis na sukces w mediach społecznościowych, co potwierdzają ostatnie tygodnie – podkreśla Katarzyna Leszkiewicz.
Fornal w mediach społecznościowych sukces niewątpliwie odniósł. 30 dni temu jego konto na Instagramie obserwowało prawie 88 tysięcy użytkowników. Aktualnie liczba obserwujących dochodzi już do 200 tysięcy – to ponad dwukrotny wzrost na przestrzeni miesiąca.
Kolaboracja Kłosa z Fornalem będzie w najbliższych miesiącach utrudniona ze względu na to, że występują w różnych klubach, jednak kibice już nie mogą się doczekać zgrupowania reprezentacji w przyszłym roku i kolejnych materiałów tego duetu.
Fot. PZPS.pl