Primoz Roglić zwiększył zasięgi i zyski BORY
Słoweński kolarz Primoz Roglić rozpoczął pierwszy sezon w barwach niemieckiej ekipy BORA – hansgrohe. Zanim wystartował w pierwszym w tym sezonie wyścigu Paryż – Nicea, jego drużyna pochwaliła się statystykami social mediów i sklepu internetowego. Dzięki Słoweńcowi są one najlepsze w historii grupy.
Roglić, który przygodę ze sportem rozpoczął od skoków narciarskich, w 2016 roku zaczął jeździł w worldtourowej drużynie Jumbo. W niej ścigał się do końca minionego sezonu. W 2024 przeszedł do innej grupy najwyższej dywizji, Bora-Hansgrohe.
Słoweniec na koncie ma zwycięstwa etapowe w trzech wielkich tourach. W 2019 wygrał 10. etap wyścigu Vuelta a Espana, obejmując tym samym prowadzenie w klasyfikacji generalnej, które utrzymał do jego zakończenia, zostając pierwszym słoweńskim zwycięzcą wielkiego touru. W 2020 po 9. etapie został liderem Tour de France, jednak po decydującym, 20. etapie, spadł na 2. miejsce (wyścig wygrał inny Słoweniec, Tadej Pogačar).
W tym samym roku ponownie wygrał Vuelta a Espana (zwyciężając w czterech etapach). Kolejna edycja hiszpańskiej trzytygodniówki również padła jego łupem. W 2023 wygrał Giro d’Italia i zajął 3. miejsce w VaE. Jest też mistrzem olimpijskim z Tokio w jeździe indywidualnej na czas. Nic więc dziwnego, że kiedy zdecydował się zmienić ekipę, pojawiło się wiele ofert. Słoweniec wybrał tą niemiecką.
Na sukcesy odnoszone w barwach Bory z pewnością przyjdzie czas. Tymczasem drużyna już dziś pochwaliła się statystykami marketingowymi z okresu 6 października – 6 listopada 2023 roku, mającymi pokazywać wpływ Roglica na działania niemieckiej formacji.
Jak poinformowała drużyna, w badanym okresie osiągnięto najlepszy w historii zespołu wynik interakcji w mediach społecznościowych. Strona internetowa ekipy zanotowała dwa razy więcej odwiedzin niż we wrześniu ubiegłego roku, a wartość produktów zakupionych w oficjalnym sklepie była o 25% wyższa.
Z transferem Primoza Roglicza związany był również przyrost obserwujących na profilach ekipy w mediach społecznościowych, a także milionowymi wyświetleniami postów. Statystyki udostępnione przez BORA – hansgrohe idealnie pokazują, że w dzisiejszych czasach potencjał sportowy zawodnika jest niemal tak samo ważny dla klubów, jak potencjał marketingowy. Oczywiście jedno nie istnieje bez drugiego.