Probierz i Lancerto podbili media. 4,8 mln potencjalnych klientów

Szykowny garnitur Michała Probierza był jednym z najgłośniejszych tematów meczu Polska – Holandia (1:2). Nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Kamizelka w kratę i marynarka o niestandardowej kolorystyce przyciągnęła wzrok milionów. Potwierdza to raport Instytutu Monitorowania Mediów.

Beżowy garnitur hitem Lancerto. Probierz za Southgate’a

16 czerwca 2024 roku Polska zmierzyła się z Holandią w pierwszym meczu Mistrzostw Europy, który zakończył się zwycięstwem zespołu Oranje. Jednak poza sportowymi emocjami, uwaga wielu skupiła się na eleganckim wyglądzie trenera polskiej reprezentacji.

Podczas meczu Michał Probierz zaprezentował się w beżowym garniturze z dwurzędową kamizelką w kratę, białej koszuli, brązowych butach oraz granatowym krawacie. Nie zabrakło również dodatków – zegarka, sygnetu oraz przypinki z flagą Polski. Strój szybko stał się tematem rozmów w mediach na całym świecie.

Użytkownicy internetu oraz media, zarówno polskie, jak i zagraniczne, żywo komentowały stylizację Probierza. „Ustąp miejsca Gareth Southgate. W mieście pojawił się nowy szef w kamizelce! Michał Probierz” – tak skomentował BBC Sport na swoim profilu w serwisie X. W Hiszpanii natomiast program radia Cadena Cope dodał: „Do piłki nożnej podchodzi się z klasą!”.

Za stylizację Probierza odpowiedzialni byli Michał Kędziora, znany jako Mr.Vintage, oraz marka Lancerto. Kędziora, jako zewnętrzny konsultant-stylista trenera, zadbał o każdy szczegół wizerunku, od wyboru stylu po dodatki.

Lancerto współpracowało już wcześniej z Polskim Związkiem Piłki Nożnej oraz trenerem Probierzem, co zaowocowało powstaniem pierwszej oficjalnej kolekcji selekcjonera. Jednak dopiero po pierwszym meczu Euro 2024 temat zyskał szerokie zainteresowanie.

Sukces medialny Lancerto i Michała Probierza

Ogromne zainteresowanie strojem trenera przyniosło korzyści marce Lancerto, która oferuje zarówno garnitury szyte na miarę, jak i odzież ready-to-wear. Media szeroko opisywały ofertę marki i porównywały ceny, jakie trzeba zapłacić, aby wyglądać jak Michał Probierz.

Analiza Instytutu Monitorowania Mediów dla PRoto.pl wykazała, że w polskich mediach w dniach od 16 do 19 czerwca 2024 roku (do godziny 11:00) pojawiło się ponad 300 publikacji na temat marki Lancerto w kontekście stylizacji Michała Probierza. Dla porównania, w dniach 13–15 czerwca odnotowano zaledwie kilkanaście wzmianek na ten temat, co oznacza wzrost medialności marki o ponad 2000%.

Analitycy IMM oszacowali, że zasięg wszystkich 315 publikacji wyniósł 4,8 mln potencjalnych kontaktów z przekazem, co oznacza, że co siódmy Polak powyżej 15 roku życia mógł zetknąć się z informacją o marce. Ekwiwalent reklamowy (AVE) analizowanych materiałów z okresu 16-19 czerwca wyniósł ponad 1,1 mln złotych.

A to dopiero pierwszy mecz Polaków. W piątek nasza drużyna zagra drugi (godz. 18:00), natomiast w przypadku awansu do fazy pucharowej, liczby te mogą być znacznie większe.

Udostępnij

Translate »