Puchar Sześciu Narodów: nowe technologie i AI rozszerzają ekspansję o rugby
Francuska firma IT podpisała pięcioletni kontrakt na transformację cyfrową prestiżowych rozgrywek rugby. Umowa obejmuje turnieje mężczyzn i kobiet.
Capgemini zostało oficjalnym partnerem transformacji cyfrowej Six Nations Rugby w ramach pięcioletniego kontraktu, który potrwa do 2029 roku. Francuska firma IT zastąpi Sage. Podmiot z Australii pełnił funkcję Official Insights Partner od 2022 roku.
Parafowana umowa obejmuje Guinness Men’s Six Nations, Guinness Women’s Six Nations, Autumn Nations Series oraz Summer Nations Series. Capgemini będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję i zaawansowaną analitykę do zwiększenia zaangażowania fanów.
Rekordowe wyniki oglądalności napędzają inwestycje w technologie
Turniej Men’s Six Nations 2025 przyciągnął niemal 130 milionów widzów na całym świecie. To wzrost o 6 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Z kolei Women’s Rugby World Cup 2025 ustanowił rekord.
Jak podało BBC, finał oglądało 5,8 miliona widzów w Wielkiej Brytanii. Rozstrzygnięcie rozgrywek było najchętniej śledzonym wydarzeniem całej dyscypliny w 2025 roku.
Zgodnie z danymi SportsPro, sponsoring Six Nations przez Capgemini następuje właśnie w czasie rosnącej popularności rugby kobiecego. Women’s Rugby World Cup 2025 sprzedał rekordowe 444 465 biletów. To trzy razy więcej niż edycja w 2021 roku.
Co planuje zrobić nowy partner IT z Francji?
Capgemini planuje zastosować sztuczną inteligencję i generatywną AI do dostarczania analiz meczów w czasie rzeczywistym. – Rugby ma szczególne miejsce w Capgemini, zakorzenione w spuściźnie naszego założyciela Serge Kampfa – powiedział Aiman Ezzat, CEO Capgemini.
Capgemini, z przychodami 22.096 miliarda euro w 2024 roku i 341 100 pracownikami, współpracuje już z Ryder Cup, Tour de France i America’s Cup. Firma wprowadziła narzędzie TryZone IQ podczas Women’s Rugby World Cup 2025.