Zawodnik w fioletowej koszulce Realu Madryt siedzi na tle drewnianej ściany, trzyma w dłoni różowe korki piłkarskie adidas i opiera się o kolorową piłkę nożną.

Rodrygo wchodzi w szeregi Adidasa. To koniec współpracy z Nike

Rodrygo Goes oficjalnie zmienił sponsora technicznego. Brazylijski napastnik po wieloletniej współpracy z firmą Nike podpisał lukratywny kontrakt z niemiecką marką Adidas.

Decyzja o zmianie barw sponsorskich stała się faktem w poniedziałek, 15 grudnia 2025 roku. Niemiecki producent sprzętu sportowego potwierdził pozyskanie gwiazdy Realu Madryt za pośrednictwem oficjalnych kanałów w mediach społecznościowych. 

Rodrygo zaprezentował się w najnowszym modelu korków z serii F50. Model symbolizuje szybkość i świetne wyszkolenie techniczne. Brazylijczyk dołącza do elitarnego grona ambasadorów marki z Herzogenaurach. W tej grupie znajdują się już inne gwiazdy współczesnej piłki nożnej – Jude Bellingham czy Lamine Yamal.

Rodrygo czuł się niedoceniony przez Nike

Rozstanie z amerykańskim gigantem nie nastąpiło z dnia na dzień. Napięcia na linii Rodrygo-Nike zaczęły się jeszcze przed mundialem w Katarze, gdy piłkarz i jego otoczenie wyrazili niezadowolenie ze statusu w hierarchii firmy. Rodrygo współpracował z Nike od jedenastego roku życia, będąc wówczas najmłodszym sportowcem w historii z kontraktem tej marki.

Konflikt eskalował w ostatnich miesiącach. Napastnik „Królewskich” wielokrotnie występował w tak zwanych butach „blackout”, czyli obuwiu całkowicie pomalowanym na czarno. Taki zabieg w świecie marketingu sportowego stanowi jasny sygnał o braku aktywnej umowy i poszukiwaniu nowego partnera.

Rodrygo może wziąć udział kampanii reklamowej u boku Leo Messiego

Wybór modelu F50 przez Rodrygo nie jest przypadkowy. Adidas reaktywował legendarną linię, aby konkurować z popularnymi Mercurialami od Nike. Brazylijczyk staje się teraz jedną z głównych twarzy kampanii marketingowej. Ten ruch ma wzmocnić pozycję niemieckiej marki przed nadchodzącymi Mistrzostwami Świata w 2026 roku.

Dla samego zawodnika Realu Madryt zmiana oznacza nie tylko korzyści finansowe, ale także wizerunkowe. Nową umową zagwarantował sobie udział w największych kampaniach reklamowych m.in. obok Lionela Messiego. 

Adidas umacnia swoją pozycję względem Nike

Zmiana sponsora przez Rodrygo wpisuje się w szerszy trend rynkowy widoczny w raportach finansowych obu gigantów. Adidas zamknął rok 2024 z przychodami na poziomie 23,7 miliarda euro, notując wzrost o 11 procent rok do roku

W tym samym czasie Nike realizuje plan oszczędnościowy o wartości 2 miliardów dolarów, ogłoszony pod koniec 2023 roku. Strategia ta obejmuje uproszczenie asortymentu i redukcję kosztów, co analitycy wiążą z mniejszą aktywnością w pozyskiwaniu nowych kontraktów indywidualnych.

Udostępnij

Translate »