Rośnie wartość marketingowa Pucharu Polski. Rekordowa frekwencja i nowy kontrakt

W sezonie 2023/24 byliśmy świadkami jednej z najbardziej interesujących edycji Fortuna Pucharu Polski ostatnich lat. Oprócz niespodziewanych rozstrzygnięć sportowych Puchar Tysiąca Drużyn ustanowił także kilka medialnych i marketingowych rekordów. Finał na PGE Narodowym oglądało w telewizji ponad 1,1 mln widzów, a na trybunach ponad 47,5 tys kibiców. Obserwowany wzrost wartości marki Pucharu Polski przyspieszy jeszcze bardziej  jesienią, kiedy rozgrywki trafią do otwartego pasma Telewizji Polskiej.

Majowy weekend na dobre zapisał się w piłkarskim kalendarzu jako data finału Fortuna Pucharu Polski. Piłkarskie święto w stolicy w tym roku miało nieprawdopodobną dramaturgię i świetny anturaż stworzony przez kibiców Pogoni Szczecin i Wisły Kraków. Dokładnie 47 506 kibiców oglądało spotkanie z trybun PGE Narodowego. To komplet dostępnych podczas finału miejsc.

Dotarcie Fortuna Pucharu Polski do kibiców skutecznie budują dedykowane kanały w mediach społecznościowych. Sieć odbiorców na najpopularniejszych platformach tworzy ponad 122 tysiące użytkowników. Ponadto treści dotyczące PP kibice mogą regularnie śledzić także na milionowych profilach „Łączy nas piłka”. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się pomeczowe vlogi. Zakulisową relację z ostatniego finału odtworzono już ponad 100 tys. razy.

Finał Fortuna Pucharu Polski jak co roku wzbudził ogólnokrajowe zainteresowanie. Na Polsacie i Polsacie Sport oglądalność wyniosła ponad 1,16 miliona. Medialna wartość Pucharu Tysiąca Drużyn wzrośnie znacząco w kolejnych latach. Podpisana przez Polski Związek Piłki Nożnej i Telewizję Polską trzyletnia umowa telewizyjna gwarantuje transmisje na żywo ze wszystkich meczów od ⅛ finału – to łącznie 33 spotkania szczebla centralnego w roku i 99 w trakcie obowiązywania całej umowy.

PZPN od wielu lat konsekwentnie realizuje założenia strategiczne, które zwiększają atrakcyjność Pucharu Polski. Dzięki temu z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie, co wprost przekłada się na wartość marketingową rozgrywek. Nie zamierzamy jednak spoczywać na laurach. Będziemy dalej wzmacniać markę Pucharu Polski m.in. poprzez transmisję znacznej części spotkań w otwartym paśmie Telewizji Polskiej. Transmisje będą realizowane już od najbliższej edycji – mówi Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny Polskiego Związku Piłki Nożnej.

– Puchar Tysiąca Drużyn to nie tylko hasło promujące rozgrywki, to opis tego, czym jest i jakie możliwości daje. To gwarancja emocji i futbolowego romantyzmu, co potwierdziła ostatnia edycja, a wcześniej historie choćby KKS-u Kalisz czy ekipy Błękitnych Stargard. Aż 33 mecze w sezonie transmitowane na żywo w otwartym paśmie TVP będą dodatkowym impulsem dla dalszego wzrostu medialnej wartości Fortuna Pucharu Polski, co widać już na przykładzie transmitowanych na mocy sublicencji meczów PKO BP Ekstraklasy – dodaje Szymon Sikorski, CEO Publicon Sport.

źródło: inf. prasowa

Udostępnij

Translate »