Sekret skutecznego marketingu w sporcie. Patrz na fanów w perspektywie 360 stopni

Sekret skutecznego marketingu w sporcie. Fani w perspektywie 360 stopni

Perspektywa 360 stopni to sposób na kreowanie spersonalizowanych treści dla marketingu w sporcie. Dzięki jednolitemu podejściu organizacje mogą mocniej angażować fanów.

Eksperci ze SportsPro przedstawili kompleksową koncepcję dogłębniejszego zrozumienia fanów i tego, jak działają. Zrozumienie mechanizmów odpowiadających za tendencje behawioralne kibiców pozwala zdobyć przewagę w świecie marketingu cyfrowego.

Żeby uzyskać perspektywę 360 stopni kluczowa jest wiedza na temat tego, jakie rodzaje danych są ważne. Analitycy ze SportsPro wyróżniają w tym kontekście sześć czynników.

Tożsamość, dane demograficzne i historia zakupów

Jako tożsamość rozumiane są wszelkie dane umożliwiające identyfikację. Zalicza się do tego: imię, nazwisko, dane kontaktowe. Znajdują się na szczycie listy, ponieważ są najcenniejsze – najtrudniejsze do zdobycia.

Drugie miejsce na podium zajmują informacje demograficzne. Dotyczą wieku, płci i lokalizacji. Trzecia pozycja to transakcje, czyli historia zakupów powiązana, na przykład z członkostwami, czy towarami. Uzupełnieniem są ceny zamówień, czy sposoby płatności.

Konsumpcja, grywalizacja i dostępność

Perspektywę 360 stopni tworzą dane na temat konsumpcji. Obejmują śledzenie akcji w aplikacjach/ na stronach internetowych. Cenne są szczególnie informacje na temat czasu spędzanego przy konkretnym rodzaju treści.

Pełen obraz klienta docelowego można uzyskać, posiadając dane na temat tendencji do grywalizacji. Wartość fana jest tym większa, im mocniejsze jest zaangażowanie w pozyskiwanie tokenów, czy tytułów.

Wśród kluczowych parametrów znajduje się też dostępność. Określenie jest przypisane skłonności kibiców do wyrażania zgody na otrzymywanie komunikatów za pośrednictwem kanałów takich jak m.in. powiadomienia push i e-mail.

Jak wykorzystać dane, żeby otrzymać widoczne rezultaty?

Posiadając wcześniej wspomniane informacje, można dokonać personalizacji treści. Na przykład dla osoby ze stolicy, która chce kupić koszulkę Legii Warszawa i jest zaangażowana w zbieranie punktów lojalnościowych.

W takiej sytuacji dobrym pomysłem będzie powiadomienie „Dalej chcesz kupić koszulkę Legii Warszawa? Do północy prowadzimy zniżkę 20 proc. Wymień 100 pkt i uzyskaj dodatkowo przesyłkę za darmo”. 

Źródłem w pozyskaniu wspomnianych informacji może być wdrożenie Customer Engagement Platform. Więcej na jej temat dowiesz się w kolejnym artykule.

Udostępnij

Translate »