Siatkarze podbijają social media

Kibice siatkarscy od lat narzekają na słaby marketing i kiepską promocję dyscypliny. Zarobki siatkarzy w porównaniu do innych dyscyplin zespołowych są niskie. Często brakuje zainteresowania ze strony sponsorów. Są jednak gracze, którzy sami próbują działać i nakręcać dyscyplinę w mediach społecznościowych. Nie tak dawno viralem stał się duet Karol Kłos & Tomasz Fornal, który publikował podczas mistrzostw świata wspólne treści. Kto poza tymi siatkarzami działa w ciekawy sposób w mediach społecznościowych?

Siatkówka to sport, w którym gratyfikacje finansowe dla zwycięzców poszczególnych imprez oraz dla zawodników nagradzanych indywidualnie są śmiesznie małe w porównaniu do chociażby piłki nożnej. Włosi za zdobycie mistrzostwa świata dostali od FIVB czek na 200 tys. dolarów. Dla graczy wyróżnionych indywidualnie przygotowane były czeki na 10 tys. dolarów + 30 tys. dla najlepszego gracza imprezy. Dla porównania – reprezentacja Polski w piłce nożnej za sam awans na mundial otrzymała 10 milionów dolarów + 2 miliony na przygotowanie do turnieju. Siatkarze zdają się tym jednak nie przejmować. Kilkoro z nich prężnie działa w mediach społecznościowych, aby nakręcać zainteresowanie dyscypliną.

TikTokowi eksperci

Najsłynniejszym siatkarskim twórcą internetowym jest Tobias Krick. Niemiecki środkowy podbija TikToka swoimi humorystycznymi filmikami. Często wrzuca też pojedyncze zagrania ze swoich meczów. Konto Kricka na TikToku obserwuje 5 milionów osób.

@tobias_krick second chance #volleyball #foryou #haikyuu ♬ original sound - Sheep Eater
@tobias_krick love this trend #volleyball #haikyuu #foryou ♬ Cool Kids (Sped-Up Version) - Echosmith

Karol Kłos od kilku lat mocno angażuje się w prowadzenie social mediów. Kilka lat temu robił internetowy challenge wraz z Andrzejem Wroną. Potem uruchomił Instagrama, a obecnie najczęściej można go spotkać na TikToku. Karol, jak sam przyznaje, chce zwiększyć popularność siatkówki wśród kibiców, dlatego często wrzuca na tę platformę humorystyczne treści wraz z kolegami z reprezentacji lub z klubu. Twierdzi, że ma z tego dużo radości i chce pokazać życie siatkarzy od kuchni, a przede wszystkim to, że są normalnymi ludźmi. W czasach kwarantanny Kłos prowadził również podcast na Spotify, zapraszając do niego ludzi nie tylko ze świata sportu.

@karolklos When you want to make some TikToks with the guys 🤣 #volleyball #volleyballlife #volleyballplayer #volleyballworld #teampoland ♬ original sound - bantsbrits
@karolklos ✨Rozkręcamy się✨ Nowy dzień - nowy TikTok 😎 Pomysł Kurasia, a gościnnie @tomfornal 😏 #volleyballlife #volleyball ♬ dźwięk oryginalny - karolklos

Amerykańscy libero

Równie angażujące treści, choć w nieco innym tonie tworzy Dustin Watten. Amerykański libero grający w LUKu Lublin od kilku sezonów na swoim Instagramie publikuje materiały edukacyjne, starając się analizować grę najlepszych graczy na swojej pozycji. Dustin równie chętnie odpisuje na wiadomości prywatne, wiele razy udostępniał rozmowy z młodymi adeptami siatkówki, którzy pisali do niego z prośbą o rady.

Kolejnym Amerykaninem, który stara się propagować siatkówkę, jest Erik Shoji. Libero ZAKSY Kędzierzyn-Koźle na swoim kanale na YouTube również poddaje analizie spotkania wraz ze swoim komentarzem. Raz gościnnie do odcinka zaprosił klubowego kolegę – Aleksandra Śliwkę. Shoji stara się ostatnimi czasy wychodzić poza schemat analizy meczów. Dodaje również urywki z treningów i rozgrzewki przedmeczowe. Dzięki tej działalności zaskarbił sobie serca kibiców nad Wisłą.

Youtubowi vlogerzy

Przy okazji mistrzostw świata dowiedzieliśmy się również o kolejnym graczu prężnie działającym w internecie. Jest nim Mauro Isaac z reprezentacji Meksyku. Zawodnik tworzy kanał na YouTube, na którym w przystępny sposób stara się przedstawiać siatkówkę i zachęcić dzieci do uprawiania tej dyscypliny.

Kolejnym graczem, którego można śledzić w mediach społecznościowych jest Jan Nowakowski, który przed kilkoma laty nagrywał vlogi, pokazując życie siatkarza od kulis. W ostatnim czasie wrócił do publikowania i wciąż wrzuca materiały na swój kanał.

Czasy „Igłą Szyte” i „Kadziu Project”, gdzie Krzysztof Ignaczak i Łukasz Kadziewicz publikowali zakulisowe materiały z życia reprezentacji, minęły, ale nadal spore grono siatkarzy stara się tworzyć content, który ma zbliżyć kibiców do dyscypliny i wzbudzić zainteresowanie sponsorów. Poza wyżej wymienionymi można również wyróżnić Wojciecha Włodarczyka, który w sposób humorystyczny stara się prowadzić swojego Instagrama oraz Andrzej Wronę, który często pojawia się jako ekspert w stacji Polsat Sport. Wrona prowadził także swój program w radiu Newonce. Wśród siatkarzy jest duży potencjał na zostanie gwiazdą mediów społecznościowych. Najświeższym przykładem jest Tomasz Fornal, który pojawia się w programach telewizyjnych i materiałach dużych twórców. Kwestią czasu jest, aż inni gracze również zaczną prężniej działać w internecie.

Fot. YouTube Erik Shoji

Autor Marcin Gałązka

Udostępnij

Translate »