Skoda i Tour de France na dłużej razem
Skoda Auto – od 20 lat oficjalny, główny partner Tour de France i dostawca pojazdów używanych podczas rywalizacji – ogłosił przedłużenie współpracy do 2028 roku z organizatorami najważniejszego wyścigu na świecie.
Odnowiona umowa z Amaury Sport Organisation (A.S.O.) obejmuje nie tylko Tour de France, ale także kobiecą wersję tego wyścigu oraz 18 innych międzynarodowych imprez kolarskich m.in. La Vuelta w Hiszpanii, belgijskie klasyki Strzała Walońska i Liège–Bastogne–Liège.
Co ważne, Skoda Auto i A.S.O. zobowiązują się do elektryfikacji flot pojazdów przeznaczonych na wszystkie wyścigi objęte umowami. Ich organizatorzy będą mieli do dyspozycji nawet do 250 w pełni elektrycznych lub hybrydowych modeli. W pełni elektryczny Enyaq, a także Superb, będący hybrydą typu plug-in, posłużą jako „czerwone samochody” – mobilne centra dowodzenia dla organizatorów i dyrektora wyścigu Christiana Prudhomme’a. Ponadto czeski producent będzie sponsorem zielonej koszulki dla lidera klasyfikacji punktowej i ponownie wykona dla zwycięzców trofea ze szkła kryształowego.
– Wspieranie misji A.S.O., jednego z największych na świecie organizatorów wyścigów rowerowych, to dla nas zaszczyt i przywilej. W końcu zaczynaliśmy prawie 130 lat temu jako firma produkująca rowery, a kolarstwo stanowi dziś pasję wielu naszych klientów, którzy na dwóch kółkach dokonują swoich codziennych odkryć. Od 20 lat jesteśmy głównym partnerem Tour de France i dostawcą samochodów używanych podczas tego wyścigu, więc logicznym krokiem jest rozszerzenie naszych relacji i wspieranie rosnącego portfolio wydarzeń – zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, profesjonalistów i amatorów. Chcemy pomóc A.S.O. i społeczności rowerowej inspirować ludzi do osiągania indywidualnych celów, pracy zespołowej i uczciwości – mówił na oficjalnej konferencji prasowej Klaus Zellmer, CEO Skoda Auto.
– Tour de France to najchętniej oglądany wyścig kolarski na świecie. W 2023 roku w samej Europie przyciągnął prawie 150 milionów widzów. To wyjątkowe zainteresowanie przynosi ogromne korzyści naszym produktom i pozwala nam wzmocnić pozycję Skody jako kluczowego patrona kolarstwa, a także uczcić dziedzictwo naszej marki – dodał Martin Jahn, członek zarządu Škoda Auto
Fot. Archiwum Skoda Auto