Mężczyzna w pomarańczowych spodniach i czapce gra w golfa na zielonym polu, w tle czerwone skały i drzewa.

Sport na żywo 2.0: ekspert ujawnia, jak PGA Championship wykorzystuje AI

Nowoczesne rozwiązania cyfrowe definiują po raz kolejny kontakt kibica ze sportem w trybie „live”. Dynamiczny rozwój technologii pozwala przeżywać wydarzenia sportowe w sposób bardziej angażujący i spersonalizowany niż kiedykolwiek wcześniej.

Przemiany te widać na przykładzie PGA Championship i innowacji wdrażanych przez NBC Sports oraz Brightspot. Dogłębnym spojrzeniem na sprawę podzielił się Alistair Wearmouth na łamach SportsPro.

Cyfrowa rewolucja w sporcie „na żywo” obejmuje dziś każdy etap kontaktu kibica z wydarzeniem. Aplikacje mobilne dedykowane takim turniejom jak PGA Championship umożliwiają planowanie dnia, śledzenie wyników na żywo i lokalizowanie zawodników na polu golfowym. To dopiero „pierwsze kroki w przyszłość”.

Technologia cyfrowa winduje komfort kibicowania na nowy poziom

Kibice mogą m.in. korzystać z geolokalizowanych powiadomień. Mogą także znaleźć najbliższe punkty gastronomiczne, sklepy z gadżetami czy odebrać alerty pogodowe bezpośrednio na swoje urządzenia.

Kolejnym dowodem na potęgę technologii jest fakt, że NBCSports.com – działający na platformie Brightspot od 2023 roku – obsługuje transmisje, blogi na żywo i statystyki dla 6 profesjonalnych lig oraz 3 uniwersyteckich.

Natomiast Middleware API zapewnia szybki przepływ danych, co pozwala na błyskawiczne aktualizacje wyników, tablic i newsów o zawodnikach. Wymienione parametry są kluczowe dla użytkowników fantasy leagues i zakładów sportowych.

Real-time data zmienia doświadczenie fanów 

Niezaprzeczalnie tzw. współczesny kibic oczekuje natychmiastowego dostępu do informacji i możliwości personalizacji treści. NBC Sport jest w stanie wyjść naprzeciw tym wymaganiom. Dzięki integracji z Brightspot oferuje użytkownikom indywidualnie dopasowane powiadomienia oraz aktualizacje. 

Dodatkowo real-time data napędza także decyzje w fantasy sports i zakładach, gdzie każda sekunda ma znaczenie. Eventy takie jak PGA Championship korzystają również z cyfrowych kiosków, które ułatwiają nawigację po obiekcie i dostęp do najważniejszych informacji.

Młodsi widzowie wolą oglądać skróty, a nie długie treści

Raport Future Market Insights przewiduje, że globalny rynek analityki sportowej osiągnie w 2025 roku wartość 6 mld USD. Do 2035 wzrośnie – do ponad 36 mld USD. Uzupełnieniem informacji podanych przez Alistaira Wearmoutha jest analiza Mediakind z 2024 roku. 

Zauważono w niej rosnące znaczenie m.in. personalizacji przekazu. Dotyczy to szczególnie młodszych widzów, którzy coraz częściej wybierają skróty i interaktywne treści zamiast pełnych transmisji, co wymusza na nadawcach inwestycje w AI i multiview.

Udostępnij

Translate »