Sport to szkoła życia – rusza program Sportowy ORLEN
Wystartował program sponsoringowy Sportowy ORLEN dla amatorskich akademii sportowych, a wraz z nim kampania społeczna „Sport to szkoła życia”.
Sportowy ORLEN to nowy, szeroko zakrojony program przygotowany przez koncern, którego celem jest zachęcenie najmłodszych do aktywnego trybu życia. Do tej pory spółka koncentrowała się na wsparciu mistrzów sportu, z czego nie rezygnuje, jednak jednocześnie zwiększa swoje zaangażowanie w sport dzieci i młodzieży. Sportowy ORLEN to pierwszy z całego cyklu projektów, wpisujący się w nową politykę sponsoringową koncernu.
W pierwszym etapie programu, wsparcie o wartości 10 mln zł trafi do co najmniej 100 podmiotów. W ramach zawartych umów sponsoringowych, lokalne akademie sportowe będą mogły przeznaczyć wynagrodzenie na realizację projektu w ramach programu na m.in. na zakup sprzętu, wynajem obiektów sportowych, organizację turniejów i obozów treningowych, wynagrodzenie kadry trenerskiej i instruktorskiej czy zatrudnienie specjalistów, tj. fizjoterapeutów, dietetyków czy psychologów.
– Sponsoring sportowy to partnerstwo z tymi, którzy odnoszą największe sukcesy. A sukces w sporcie to niekoniecznie medal na szyi. Sukces to regularne uprawianie sportu, czerpanie z niego radości, siły i inspiracji. Będziemy wspierać akademie i trenerów, którzy w swoją pasję angażują najmłodszych – powiedział Ireneusz Fąfara, prezes ORLEN S.A.
– Chcemy promować sport jako styl życia, zachęcać do niego dzieci i ich rodziców. Dlatego nasz Program sponsoringowy łączymy z kampanią społeczną, pokazującą sport jako źródło uniwersalnych wartości i doświadczeń. Bo sport to szkoła życia – dodał.
Podstawowymi kryteriami udziału w programie Sportowy ORLEN są organizacja regularnych zajęć dla dzieci i młodzieży do 18. roku życia oraz prowadzenie zorganizowanej działalności nieprzerwanie od przynajmniej 2 lat. Co istotne, w związku z innymi inicjatywami ORLENU dot. wsparcia rozwoju dziecięcej i młodzieżowej piłki nożnej w kraju, takimi jak „Piłkarska Przyszłość z ORLENEM” czy współpraca z Polskim Związkiem Piłki Nożnej (m.in. przy Akademii Młodych Orłów), o udział w programie Sportowy ORLEN mogą ubiegać się akademie sportowe prowadzące sekcje we wszystkich dyscyplinach sportowych z wyłączeniem piłki nożnej. W przypadku klubów wielosekcyjnych możliwe jest złożenie wniosku na wsparcie działalności innych sekcji niż piłki nożnej.
Program „Sportowy ORLEN” charakteryzują jasne i przejrzyste kryteria oceny wniosków. Specjalnie premiowane będą organizacje, które prowadzą dodatkowe aktywności dla swoich podopiecznych (obozy sportowe, turnieje czy inspirujące spotkania ze sportowcami), posiadają grupy dla dziewcząt lub planują ich uruchomienie oraz prowadzą zajęcia dla osób z niepełnosprawnościami.
Ambasadorami programu i kampanii „Sport to szkoła życia” są: Aleksandra Mirosław, mistrzyni olimpijska i rekordzistka świata we wspinaczce sportowej, Anita Włodarczyk, lekkoatletka, trzykrotna mistrzyni olimpijska w rzucie młotem, Bartosz Kurek, kapitan siatkarskiej reprezentacji Polski, wielokrotny medalista mistrzostw świata i Europy, wicemistrz olimpijski. Jej bohaterami są natomiast uprawiające sport dzieci – Dima (szermierka), Franek (siatkówka) i Nadzieja (wspinaczka).