Sportowe projekty polskiej agencji wyróżnione w międzynarodowym konkursie

Polska agencja Publicon Services otrzymała trzy nominacje do nagród Sabre Awards EMEA 2024 za swoje około sportowe projekty. Łącznie wyróżniono ponad 400 projektów, a wrocławska firma startuje w kategoriach „Sponsorship” i „Technology: Hardware”. Laureatów poznamy 17 kwietnia w Londynie.

Wrocławska agencja jako jedyna może pochwalić się dwiema nominacjami wśród działań sponsoringowych. Ogólnie organizatorzy wyróżnili w tej kategorii 5 projektów. Wśród prac związanych z technologią współpraca Publicon Services i marki Acer stanie w szranki z dwoma konkurencyjnymi zgłoszeniami. – Trzy nominacje do Sabre Awards EMEA potwierdzają silną pozycję rynkową, którą ugruntowaliśmy w ostatnich latach. Wśród wielu projektów wybraliśmy te szczególnie pionierskie i istotne, które wpłyną na zmiany rynkowych standardów oraz sposobu myślenia o sponsoringu sportowym oraz o gamingu. Każdy z naszych projektów to efekt ciężkiej pracy i wykorzystanych kompetencji zespołów projektowych agencji. – mówi Szymon Sikorski, Prezes Publicon Services.

Pierwszy wyróżniony projekt to kampania „Łączy nas najlepszy skład” przeprowadzona przez Publicon z Polskim Związkiem Piłki Nożnej i Jeronimo Martins. Współpraca pomiędzy krajową federacją a właścicielem marki Biedronka to pierwszy taki projekt na rynku i nowy wymiar działań sponsoringowych, w których kluczowe jest indywidualne podejście do partnerów. W ramach innowacyjnego modelu biznesowego PZPN partycypuje w zyskach ze sprzedaży produktów Go Active, sygnowanych logotypem reprezentacji Polski. Napoje izotoniczne, wody witaminowe i żele energetyczne, do których ostatnio dołączył też peanut powder, to produkty opracowane wspólnie z dietetykami reprezentacji i adresowane do ludzi prowadzących zdrowy tryb życia. Kampania „Łączy nas najlepszy skład” to także element nowej strategii biznesowej PZPN opracowanej przez Publicon. 

-> CZYTAJ TAKŻE: NOWY FORMAT LIGI MISTRZÓW UEFA. CO SIĘ ZMIENI?

W 2023 roku Publicon Services wspólnie z ORLEN już po raz trzeci opublikował roczny raport sponsoringowy Grupy ORLEN. Nakład zaangażowania i wiedza pracowników agencji i koncernu zaowocowały rozwojem projektu, który stał się nowym standardem raportowania działań sponsoringowych. Te na przestrzeni ostatnich lat systematycznie stawały się ważnym elementem strategii ORLEN: sponsoring budował globalną rozpoznawalność marki, wspierając działania marketingowe i biznes prowadzony w blisko 100 krajach na świecie. Dzięki zaangażowaniu w ten obszar w 2022 roku marka ORLEN pojawiła się w ponad 2 mln publikacji medialnych, co przełożyło się na rekordowe 1,4 mld zł ekwiwalentu reklamowego. Trzecia edycja raportu, uwzględniająca szerokie portfolio projektów oraz ich wpływ na realizację strategicznych celów ORLEN, została zaprezentowana przez koncern podczas największej polskiej konferencji biznesowo-technologicznej Impact’23 w Poznaniu.

Trzeci projekt – Predator Games 2023, Publicon opracował we współpracy z marką Acer. Największe pod względem liczby uczestników międzyszkolne rozgrywki e-sportowe w Europie były narzędziem zaprojektowanym dla repozycjonowania marki Acer. To jednocześnie przestrzeń do rozwoju i profesjonalizacji młodych miłośników gamingu. Dlatego też integralną częścią projektu, była kampania edukacyjna z zaangażowaniem m.in. Ministerstwa Edukacji i Nauki, a także Ministerstwa Kultury i Turystyki. Jej celem było „odczarowanie” gamingu i pozbawienie go krzywdzących mitów oraz zwrócenie uwagi na to, że jest pasją pełną rywalizacji rozwijającej młode pokolenie. Do projektu zgłosiło się ponad 4 tys. szkół i 23 tys. uczniów. W trakcie współpracy pojawiło się 770 komunikatów mediowych na temat Acer Predator Games. Ich łączny ekwiwalent wyniósł blisko 1,9 mln zł. Jedna z gier finałowych była transmitowana na żywo w największej polskiej stacji zajmującej się gamingiem. Na antenie pojawiły się też materiały zza kulis i wywiady z uczestnikami.

Gala podsumowująca największy międzynarodowy konkurs branży PR, brandingu i komunikacji odbędzie się w Londynie 17 kwietnia.

Udostępnij

Translate »