„The Last of Us” w La Liga: Athletic Bilbao promuje premierę 2. sezonu
Premiera drugiego sezonu „The Last of Us” już w poniedziałek. Serial będzie reklamowany na boiskach La Liga w ten weekend. To za sprawą Athleticu Bilbao.
Nico Williams i spółka wystąpią w koszulkach, które zapowiadają kolejny sezon serialu „The Last of Us”. Athletic Bilbao zastąpi tym samym – na jeden mecz – głównego sponsora na trykotach, czyli Kutxabank.
– Jesteśmy ostatnimi romantykami i, podobnie jak w serialu, walczymy o obronę naszej tożsamości w nieprzyjaznym środowisku. Ta współpraca odzwierciedla nasze zaangażowanie w innowacje i rozwój marki Athletic na poziomie międzynarodowym – powiedział Jon Uriarte, cytowany przez oficjalną stronę klubu.
Los Leones ostatnim bastionem futbolowej tradycji
Określając się „ostatnimi romantykami”, Uriarte odniósł się do polityki baskijskiego klubu. Athletic Bilbao jest wierny swojej tradycji. Zatrudnia jedynie zawodników, którzy pochodzą z Kraju Basków.
Stoi to w opozycji do gigantów La Liga takich jak Real Madryt i FC Barcelona. Los Blancos i Blaugrana wydają potężne pieniądze, ściągając piłkarzy z zagranicy. Natomiast pole manewru Los Leones jest ograniczone do regionu, który zamieszkuje ok. 2,2 mln osób.
„The Last of Us” metaforą filozofii Athleticu Bilbao
– Nazwa serialu jest prowokująca i idealnie odzwierciedla wyjątkowość filozofii Athletic – dodał Jon Uriarte.
– Jesteśmy ostatnią drużyną w pięciu najlepszych ligach Europy, która nadal rywalizuje wyłącznie z zawodnikami pochodzącymi z ziemi, którą reprezentujemy. To coś naturalnego w początkach futbolu jako sportu – przekazał prezydent Athleticu Bilbao.
Premiera 2. sezonu „The Last of Us” w Polsce odbędzie się w poniedziałek, 14 kwietnia o godz. 20.00. Serial pojawi się na platformie streamingowej Max oraz na antenie HBO.