Transmisja z perspektywy piłkarza?

Ujęcia z drona, renderowanie w 3D, a teraz… mini-kamery ulokowane na koszulkach piłkarzy. Właśnie z takiej perspektywy mogliśmy oglądać niedawne spotkanie AC Milanu z FC Köln. Świat sportu stale próbuje wykorzystywać technologię do ulepszenia zarówno rywalizacji na boisku, jak i jej oprawy. Czy widok z pierwszej osoby to przyszłość transmisji? Jakie innowacje jeszcze przed nami?

W niedawnym meczu towarzyskim w Kolonii AC Milan pokonał 2:1 FC Köln, jednak to nie wynik tego spotkania jest najważniejszy, a perspektywa, z jakiej kibice przed ekranami telewizorów mogli śledzić niektóre fragmenty rywalizacji na boisku. Dzięki technologii bodycam, w skład której wchodzą kamery i mikrofony umieszczone na koszulkach zawodników, oglądając zagrania piłkarzy, można było poczuć się niczym w grze komputerowej. A do tego usłyszeć, co mają do powiedzenia gracze na boisku.

 
 

Ujęcia z perspektywy zawodników mogliśmy obserwować już choćby w F1, ale w sportach zespołowych to coś zupełnie nowego. Nagrania z kamer umieszczonych na koszulkach piłkarzy mają na celu zapewnienie lepszych wrażeń kibicom i umożliwienie im spojrzenia na mecz oczami graczy. Z pewnością efekt byłby jeszcze ciekawszy, gdyby tego rodzaju ujęcia zestawić z goglami VR.

Ujęcia z perspektywy zawodników to zaledwie jedna z propozycji na wzbogacenie transmisji wydarzeń sportowych. Coraz częściej mamy również do czynienia z wykorzystaniem dronów. Również podczas gry – tak jak w lidze Fan Controlled Football:

 

Z racji jednak tego, że dron może ulec wypadkowi, w większości rozgrywek jego użycie nad powierzchnią boiska nadal jest zabronione. Przełomem może być jednak wykorzystanie inteligentnych kamer. Brooklyn Nets pracują nad technologią, która umożliwi oglądanie meczów z dosłownie każdej perspektywy – niczym w grze komputerowej. System kamer AI umieszczonych dookoła boiska skanuje sylwetki zawodników, a następnie w ciągu kilku sekund generuje niewiarygodnie realistyczne renderowanie 3D wysokiej rozdzielczości.

 

Pierwowzorem tego typu transmisji prawdopodobnie był system TrueView marki Intel, które możliwości mogliśmy obserwować m.in. podczas meczów piłki nożnej i baseballa.

Filip Skalski

Udostępnij

Translate »