Ważne postacie TVP Sport zasilają szeregi konkurencji

Odpływ dziennikarzy z TVP Sport trwa. Trzy osoby, które pełniły ważne funkcje w sportowym pionie telewizji publicznej, znalazły nowego pracodawcę. To Ringier Axel Springer Polska.

Przegląd Sportowy Onet pozyskał kolejne wzmocnienie swojej kadry. To dwa transfery z TVP Sport. Kultowa gazeta, ale także i portal internetowy mają nowego wydawcę i dziennikarza. 

Ringier Axel Springer Polska (RASP) prężnie działa na rynku medialnym. W marcu do giganta medialnego dołączył były kierownik redakcji informacji i internetu w TVP Sport – Sebastian Parfjanowicz. Teraz przyszła kolej na jego kolegów.

Mateusz Górecki zasila szeregi Przeglądu Sportowego Onet

Najnowszym transferem Ringier Axel Springer Polska jest Mateusz Górecki. Został nowym redaktorem i wydawcą Przeglądu Sportowego Onet. Wcześniej był ważną częścią redakcji TVP Sport.

– Dziś kończy się moja historia w redakcji TVP Sport. Spędziłem tu blisko siedem lat, z czego ponad cztery jako wydawca serwisu internetowego TVP Sport. Był to dla mnie czas wielkiego rozwoju na każdym polu (…). Największym wyzwaniem był wyjazd na igrzyska olimpijskie w Paryżu w roli reportera. Wielkie podziękowania dla każdego, kto wspierał mnie w realizacji większych i mniejszych celów – przekazał Mateusz Górecki na portalu X.

Ringier Axel Springer Polska pozyskał wiceszefa TVP Sport

W redakcji Przeglądu Sportowego Onet Mateusza Góreckiego zastał były redaktor naczelny i wicedyrektor TVP Sport Sebastian Staszewski, był wcześniej również dziennikarzem m.in. Interii, Sport.pl i Polsatu Sport.

Sebastian Staszewski w ramach współpracy przygotowuje cykl wywiadów pt. „Ja mam pytanie”, w którym przepytuje znane osobistości ze świata sportu. Jego pierwszym rozmówcą był Paweł Dawidowicz, reprezentant Polski w piłce nożnej i obrońca Hellasu Verona.

Działania RASP nie pozostają bez odpowiedzi rynku. Wyniki „Przeglądu Sportowego” od początku 2023 roku znacznie się polepszyły. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa, cytowanych przez wirtualnemedia.pl, w II kwartale 2024 roku średnia sprzedaż dwutygodnika zwiększyła się o 12,77 proc. (w ujęciu rok do roku), osiągając nakład 22 391 egzemplarzy.

Autor: Marcin Gościński

Udostępnij

Translate »