Koszulka na mecz i do spodni w kant. Kappa zrobiła to dobrze!

Jeszcze kilka lat temu nikt, by nie pomyślał, że odzież sportowa może dobrze wyglądać do casualowego outfitu. Wtem pojawia się Kappa ze swoim projektem koszulek dla klubu Venezia i zmienia świat piłkarskiej mody o 180 stopni.

Marka z duszą

Kappa istnieje na rynku od lat trzydziestych zeszłego stulecia. Powstała w Turynie jako sportowy odłam marki Robe di Kappa, która początkowo zajmowała się produkcją bielizny. Kiedy to w latach siedemdziesiątych świat oszalał na punkcie piłki nożnej, Kappa postanowiła wejść w świat sportu.

Projektowali stroje dla koszykarzy, rugbystów czy lekkoatletów, ale to piłkarze dawali im gwarancję silnej pozycji w branży. Rozpoczęli od nawiązania umowy z lokalnym Juventusem, ale szybko zorientowali się, że rywalizacja z Pumą lub popularną wówczas firmą Ennerre na rodzimym rynku jest zbyt trudna. Dlatego postanowili rozszerzyć swoją działalność na arenę międzynarodową. Na początku nawiązali współpracę z Ajaxem Amsterdam, a następnie z olimpijską reprezentacją Stanów Zjednoczonych (obejmującą także kadetów lekkoatletycznych), aż w końcu z Barceloną.

  
Coś więcej niż koszulka

Mimo wielu dużych marek w portfolio to właśnie współpraca z FC Venezia stała się dla Kappy przełomowa. Przez dłuższy czas cały świat piłkarski mówił tylko o tych strojach. Co więcej, zachwyt nad nimi przekroczył jednak granice sportowego środowiska.

Wtedy Kappa zaczęła rozwijać swoją reputację, jako nowoczesnej marki w świecie piłki nożnej, która zyskała popularność wśród zwolenników stylu hipsterskiego.

Kappa stała się symbolem synergii sportu i mody ulicznej. Choć tego typu podejście istniało wcześniej, różne marki od dawna projektują ubrania nawiązujące do strojów piłkarskich, to właśnie współpraca z Venezia podniosła to na nowy poziom. Wszystko zbiegło się w jednym punkcie: image, idealny czas i selekcja kolorów.

Na swoim koncie instagramowym o nowej kolekcji piszą tak: nowa koszulka domowa jest inspirowana sztuką, atmosferą i nowoczesną architekturą Wenecji, celebrując lokalnego legendarnego architekta Carlo Scarpę, a zwłaszcza jego współczesną renowację historycznej Fondazione Querini Stampalia, gdzie kręcono tę kampanię.

Marka mimo spadku popularności w ciągu ostatnich dekad, powróciła do łask i udowadnia, że jest wciąż na topie zarówno pod względem designu, jak i jakości produktów. A swoją najnowszą kampanii udowadnia, że stroje piłkarskie mogą być noszone praktycznie do wszystkiego i przez każdego bez względu na płeć, czy wiek.

FOT. Venezia FC

Udostępnij

Translate »