Moda na sportowe seriale – tym razem o polskich skoczkach
Dobra wiadomość dla wszystkich tych, którzy nie będą wiedzieli co ze sobą zrobić po zakończeniu sezonu Pucharu Świata w skokach narciarskich – Amazon Prime kręci dokument o polskich skoczkach. Ostatnie lata to lawina filmów i seriali opowiadających historie ze świata sportu, a to dopiero początek. Rozwój platform streamingowych sprawia, że te szukają nowych, angażujących i przyciągających widzów treści, a sportowe historie nadają się do tego wręcz idealnie. Formuła 1, koszykówka, piłka nożna, a teraz skoki – dlaczego producenci filmowi uwielbiają pokazywać sportową rywalizację od środka?
Polska kadra od kuchni
Podczas tegorocznego sezonu Pucharu Świata polskim skoczkom towarzyszy ekipa filmowa – takie informacje przekazał Michał Chmielewski z TVP Sport. Jak się okazuje Amazon Prime kręci serial dokumentalny o kadrze Thomasa Thurnbichlera. Złożyło się wręcz idealnie, bo Polacy na czele z Dawidem Kubackim w tym sezonie radzą sobie rewelacyjnie. Kamery amerykańskiego giganta można było zaobserwować m.in. na skoczni w Zakopanem podczas niedawnych konkursów Pucharu Świata.
Dokument ma pokazać funkcjonowanie kadry skoczków od środka, a według medialnych pogłosek jego premiera może odbyć się jesienią. Póki co Amazon Prime nie przekazał żadnych oficjalnych informacji o tej produkcji.
Środowisko #skijumping w Polsce 🇵🇱 chyba się ucieszy :) Za kulisami kadry od kilku miesięcy powstaje serial dokumentalny o naszej drużynie! Odpowiada za niego Amazon Prime. Premiera ponoć jeszcze w tym roku.
— Michał Chmielewski (@chmiielewski) January 16, 2023
Moda na sportowe seriale
Sportowe filmy i seriale, zarówno dokumentalne, jak i fabularyzowane, idealnie spełniają oczekiwania platform streamingowych – nie tylko konwertują kibiców na widzów, ale jednocześnie po prostu opowiadają interesujące i emocjonujące historie. I właśnie o „opowiadaniu historii” najczęściej można przeczytać w opisach wyrastających jak grzyby po deszczu inicjatyw sportowo-filmowych.
Statystyki oglądalności „The Last Dance”, opowiadającego o legendzie Michaela Jordana i całej drużynie Chicago Bulls święcącej sukcesy w latach 90., potwierdzają, że sportowe historie to idealny materiał na filmowe widowisko. Podobnie było później w przypadku wyprodukowanego przez HBO serialu „Lakers: Dynastia Zwycięzców”, który zbudował pasjonującą fabułę wokół złotej ery „Lakersów”.
Sukces m.in. powyższych produkcji wywołał lawinę kolejnych. W świecie F1 podobny bodziec co „Ostatni Taniec” dla koszykarskich produkcji stanowiło „Drive to Survive”, które zadebiutowało w 2019 roku. Na fali jego popularności następnie powstał dokument „Fernando” opowiadający o karierze Alonso oraz analogiczny „Schumacher”. I ta tendencja trwa nadal – w fazie produkcji znajduje się już dokument o Lewisie Hamiltonie, jak i film fabularny o F1 z udziałem jego własnego studia oraz kolejny dokument o Maxie Verstappenie, który produkuje Viaplay.
Season 4. Coming 11 March#F1 @NetflixUK pic.twitter.com/nRGesgwFln
— Formula 1 (@F1) February 16, 2022
Na tej samej fali przed piłkarskimi mistrzostwami świata w Katarze Netflix wyprodukował 8-odcinkową dokumentalną serię „Kapitanowie” opowiadającą o poczynaniach sześciu różnych reprezentacji w eliminacjach do mundialu. W serialu wystąpili m.in. Luka Modrić, Thiago Silva i Pierre-Emerick Aubameyang. Pozostaje jedynie czekać, nim któraś z wielkich platform weźmie się za historię np. Leo Messiego czy Cristiano Ronaldo – choć obrazy o nich powstały właściwie już wiele lat wcześniej, ale bez rozmachu i promocji towarzyszącym dzisiejszym produkcjom.
Również Międzynarodowy Komitet Olimpijski postawił na kino – w końcu igrzyska olimpijskie odbywają się tylko raz na cztery lata, więc lukę pomiędzy nimi zdecydowanie warto wypełnić. Ostatnią inicjatywą MKOl jest „The Redeem Team” – film dokumentalny o drodze amerykańskich koszykarzy do zdobycia złotego medalu igrzysk olimpijskich w Pekinie w 2008 roku. Dokument opowiada o budowie zespołu po porażce w Atenach oraz zawiera m.in. wywiady z Dwayne’m Wade’m czy LeBronem Jamesem. Obraz został zrealizowany przy współpracy z Netflixem, gdzie zadebiutował 7 października.
_____________
Podobają Ci się nasze teksty? Wesprzyj nas na BuyCoffee! To dzięki Wam treści na TheSport.pl nadal mogą być ogólnodostępne. Dziękujemy za regularne odwiedzanie naszego portalu!
Fot. Screen Eurosport YT