Legia Warszawa najbardziej medialnym klubem w Polsce

Legia Warszawa w pierwszym miesiącu nowego sezonu jest tuż przed Rakowem Częstochowa. Stołeczny klub był najbardziej medialnym pośród ekip PKO BP Ekstraklasy, a także w ogóle w Polsce. Dla częstochowian natomiast to świetny wynik, najwyższy w historii raportu przygotowywanego przez PSMM Monitoring & More. Wśród piłkarzy znów bezkonkurencyjny był Robert Lewandowski.

Warszawiacy przyzwyczaili do ściągania ogromnego zainteresowania mediów i Legia ponownie otwiera zestawienie zespołów cieszących się największą popularnością na portalach internetowych oraz w mediach społecznościowych. Lipiec był pierwszym miesiącem nowego sezonu, który rozpoczął się meczem o Superpuchar Polski. Legioniści pokonali Rakowa Częstochowa, który w rankingu zajął drugie miejsce. Skład podium uzupełnił Lech Poznań z wynikiem bliskim 3000 publikacji. Warto dodać, że z powodu startu sezonu wszystkie zespoły zanotowały znaczący wzrost w porównaniu z czerwcowymi wynikami badania.

Czołówka rankingu medialności polskich klubów piłkarskich odpowiada sile sportowej i wynikom z ubiegłego sezonu, a efekt ten dodatkowo wzmacniają także występy w europejskich pucharach. Wyjątkiem jest Śląsk Wrocław, który jest sklasyfikowany w rankingu PSMM Monitoring & More wyżej od Pogoni Szczecin. Poziom publikacji dotyczący pozostałych klubów jest zbliżony, a uwagę zwracają dodatkowo beniaminkowie. Ruch Chorzów cieszył się większych zainteresowaniem mediów niż większość klubów PKO BP Ekstraklasy. Od reszty ligi nie odstawała Puszcza Niepołomice. Najsłabiej wypadła Warta Poznań.

Warty odnotowania jest wyjątkowy wynik Radomiaka Radom. Żaden z pucharowiczów nie pojawiał się na pierwszych stronach gazet tak często jak klub z centralnej Polski. Pod kątem prasy wyróżnia się także Śląsk Wrocław, który najczęściej występował w gazetach w ogóle biorąc pod uwagę liczbę publikacji na temat ekipy z Dolnego Śląska.

W Fortuna 1. Lidze najbardziej medialnym klubem pozostaje Wisła Kraków, jednak ekipa ze Stadionu im. Henryka Reymana ma w tym sezonie godnych konkurentów. Do pierwszej ligi spadła chociażby Lechia Gdańsk, a z 2. Ligi awansowały takie ekipy jak Motor Lublin czy Polonia Warszawa. W przypadku tego pierwszego beniaminka duże znaczenie odgrywały z pewnością pozaboiskowe wydarzenia związane z kontrowersyjnym trenerem, Gonçalo Feio. Pomogły także wyniki sportowe, bo „Koziołki” zdołały wygrać w Gdańsku z Lechią.

Lipcowy raport PSMM Monitoring & More nie przyniósł również zaskoczeń, jeśli chodzi o piłkarzy. Poniższy wykres dotyczy liczby publikacji związanych z graczami klubów pięciu najlepszych lig Europy. Ranking otwiera Robert Lewandowski. Napastnik jeszcze nie rozpoczął sezonu ze swoją Barceloną, a więc zainteresowanie Polakiem, podobnie jak innymi piłkarzami, było oczywiście niższe. Piotr Zieliński wielokrotnie pojawiał się w spekulacjach dotyczących transferu do Arabii Saudyjskiej, stąd aż 351 publikacji i pewne drugie miejsce. Skład podium uzupełnia Wojciech Szczęsny.

Analiza „Piłka w grze” przygotowywana przez PSMM Monitoring & More obejmuje publikacje w ponad 1100 różnych tytułów prasowych oraz wybranych portalach internetowych. W raporcie zawierane są także dane dotyczące mediów społecznościowych.

zdjęcie: legia.com / Janusz Partyka, wykresy: PSMM Monitoring & More

Udostępnij

Translate »