Sprawa w sądzie to nie problem. FIFA i Coca-Cola z nowym partnerstwem
Wieloletni kontrahent FIFA po raz kolejny zapewnił sobie miejsce wśród sponsorów ważnego wydarzenia. Coca-Cola będzie oficjalnym partnerem Club World Cup.
W biznesie wszelkie animozje schodzą na drugi plan. Dowodem jest współpraca FIFA i Coca-Cola. Jeszcze niedawno marka z USA wraz z Adidasem składały pozew na federację do Szwajcarskiego Centrum Arbitrażowego w Zurychu.
Teraz producent napojów z Atlanty chwali się partnerstwem sportowym. W komunikacie ogłasza, co przygotuje zarówno dla fanów piłki nożnej, jak i samych zawodników.
Co Coca-Cola zaoferuje kibicom piłki nożnej?
W ramach umowy Coca-Cola zorganizuje serię działań, które wzmogą zaangażowanie fanów w Club World Cup. Dotyczy to różnych miast USA. Oferta napojów marki będzie dostępna dla graczy oraz fanów na meczach.
– Partnerstwa sportowe, takie jak to, które nawiązaliśmy z FIFA, stanowią ważny czynnik wzrostu dla naszej firmy, marek i globalnego systemu, a FIFA Club World Cup będzie ważnym momentem, który zjednoczy świat dzięki sile sportu – przekazał Brad Ross, wiceprezes ds. globalnego marketingu i partnerstw w dziedzinie sportu i rozrywki w firmie Coca-Cola.
Na czym polega konflikt między FIFA i Coca-Cola?
Konflikt dotyczył rozszerzenia umów sponsorskich właśnie m.in. na Klubowe Mistrzostwa Świata. Gianni Infantino dodał imprezę do kalendarza stosunkowo niedawno – w trakcie trwania kontraktów negocjowanych wcześniej.
Jednak za uczestnictwo w przedsięwzięciu zażądał od wspomnianych Coca-Coli i Adidasa kolejnych pieniędzy. FIFA i marka napojów z Atlanty nie wyjaśniły jednoznacznie, czy ogłoszeniu dealu w sprawie nadchodzącego eventu wiąże się z ustępstwem jednej ze stron.