Grupa LEGO podczas Grand Prix Formuły 1 w Miami

Kierowcy F1 prowadzili bolidy z klocków LEGO

Tuż przed Grand Prix Miami 2025 w F1 kibice byli świadkami wyjątkowego wydarzenia. Organizatorzy wyścigu przeprowadzili event przy współpracy z LEGO.

Podczas parady kierowców wszyscy zawodnicy przejechali się po torze w pełnowymiarowych bolidach zbudowanych z klocków LEGO. Wydarzyło się to po raz pierwszy w historii F1.

Czytaj także: Dlaczego współpraca F1 i LEGO jest taka dobra?

W paradzie udział wzięło 20 zawodników. Podzieleni na pary pokonali okrążenie toru Miami International Autodrome. Poruszając się unikatowymi pojazdami, machali kibicom i występowali w materiałach video nagrywanych zarówno przez media, jak i fanów. Kibice mogli też zobaczyć paradę z perspektywy Yukiego Tsunody wyposażonego w kamerę GoPro.

Kulisy budowy bolidów: 22 tys. godzin pracy i 400 tys. klocków 

Zarówno za projekt, jak i budowę unikalnych bolidów odpowiadał zespół 26 projektantów, inżynierów oraz konstruktorów z czeskiej fabryki LEGO w Kladnie. Agencja Reuters podała, że całość przedsięwzięcia pochłonęła ponad 22 tys. godzin pracy.

Dla każdego teamu przygotowano bolid LEGO. Odwzorowano barwy i logotypy sponsorów. Na każdy pojazd wykorzystano ok. 400 tys. klocków. Ostatecznie waga bolidów wyniosła ok. 1000-1500 kg. 

„Maszyny” były w stanie osiągnąć prędkość do 20 km/h. Zastosowano również napęd elektryczny. Całości dopełniały oryginalne, wyścigowe opony Pirelli. Projekty bazowały na serii LEGO F1 Speed Champions, którą zaprezentowano na koniec 2024 roku.

Entuzjastyczne przyjęcie i viralowy sukces parady 

Akcja LEGO x F1 spotkała się z przyjaznym przyjęciem kibiców i samych kierowców. Zawodnicy, w ramach żartów, próbowali się wyprzedzać, a na torze pozostał „gruz” po zderzeniach w formie klocków. Event viralem obiegł media społecznościowe.

– To była najfajniejsza parada kierowców, jaką kiedykolwiek mieliśmy, to była świetna zabawa – powiedział Lewis Hamilton, cytowany przez New York Times. Jego opinię podzielało wielu innych kierowców oraz kibiców.

– To nowe partnerstwo poprzez zabawę pomoże jeszcze bardziej przybliżyć ten sport wszystkim fanom – dodała Julia Goldin z LEGO. 

Udostępnij

Translate »