Historyczny rekord Owieczkina i wyjątkowa kampania Budweisera: „Zero of 895”
W niedzielę 6 kwietnia Aleksandr Owieczkin pobił rekord wszech czasów NHL w liczbie strzelonych goli. Zdobył 895 bramkę i wyprzedził wcześniejszego rekordzistę ligi – Wayne’a Gretzky’ego. Legendę hokeja doceniła marka Budweiser.
Producent piwa wystartował ze specjalną kampanią marketingową. Akcję zatytułowano „King of Zero”. W ramach inicjatywy Budweiser wysłał spersonalizowane puszki piwa bezalkoholowego do 28 bramkarzy, którzy nie skapitulowali po strzałach Owieczkina.
Na każdej z nich znalazł się numer bramkarza, a także liczba odnosząca się do strzałów Owieczkina. Nie zabrakło specjalnej dedykacji. Puszki obrandowano napisem „Zero of 895”. Hasło podkreślało fakt, że żadna z prób napastnika nie była skuteczna.
Elitarna lista „niepokonanych” – bramkarze, którzy zatrzymali Owieczkina
Bramkarze NHL, którzy otrzymali piwa Budweiser, mają powody do dumy. Liam Griffin z The Washington Post przypomniał, że 28 z nich obroniło łącznie 199 strzałów Owieczkina.
Wśród wyróżnionych znaleźli się m.in.:
- Curtis Joseph,
- Manny Legace,
- Akira Schmid,
- Vitek Vanecek,
- Joel Blomqvist,
- Jeff Zatkoff.
Rekordową bramkę Owieczkina wpuścił Ilji Sorokin. Co ciekawe, do 6 kwietnia również i on znajdował się na „liście niepokonanych”. W sumie napastnik Washington Capitals zdobywał gole przeciwko 183 różnym bramkarzom w NHL.
Kampanie Budweisera stawiają bramkarzy w centrum uwagi
Akcja Budweisera „Zero of 895” nie jest bezprecedensowa. Producent piwa zorganizował podobną kampanię w 2020 roku. Wtedy marka wysłała butelki do golkiperów, których pokonał Lionel Messi na drodze do rekordu zdobytych bramek dla jednego klubu.
Zarówno w przypadku piłki nożnej, jak i hokeja, akcja Budweisera spotkała się z pozytywnym przyjęciem. Bramkarze NHL chętnie dzielili się zdjęciami puszek, a także gratulacjami dla Owieczkina.