Decathlon pokazał nowe logo i umacnia swoje marki

Decathlon, sieć sklepów sportowych, zaprezentowała swoje nowe logo oraz strategię, która przybiera hasło „Move People Through the Wonders of Sport”. Firma uprościła swoje portfolio, postawiła na e-commerce oraz dekarbonizację.

Decathlon prezentuje nową strategię

W ramach nowej, globalnej strategii Decathlonu, firma skupia się na poprawie doświadczeń klientów, silnym zaangażowaniu w zrównoważony rozwój oraz ogólnej modernizacji działalności.

– Dzisiejszy dzień to wyjątkowy moment zarówno w historii, jak i dla przyszłości Decathlonu. Teraz bardziej niż kiedykolwiek świat potrzebuje sportu. Ma on jednoczącą moc i może poprawić zarówno zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. W Decathlonie chcemy mieć większy pozytywny wpływ na ludzi, społeczeństwo i planetę, poruszając ludzi poprzez wspaniałość sportu. Jestem przekonana, że nasza ambitna strategia, ewoluująca nasz sposób prowadzenia działalności, zapewni Decathlon wiodącą pozycję w branży jako wyjątkowa i godna zaufania marka sportowa – mówi Barbara Martin Coppola, gobal CEO w Decathlon.

W ciągu nadchodzących miesięcy Decathlon planuje odnowienie ponad 1700 sklepów na całym świecie. Nowe wnętrza będą oferować klientom intuicyjną nawigację, lepszą widoczność produktów, angażujące wyświetlacze fizyczne i cyfrowe, oraz estetyczną atmosferę.

Odświeżone portfolio. Do logo dołącza „orbita”

Nowa tożsamość marki Decathlon jest reprezentowana przez ikonę „orbitę”, która symbolizuje ruch, ambicję osiągania nowych szczytów oraz ciągłość działania.

Decathlon uwalnia pełny potencjał marki, aby przybliżyć sport każdemu poprzez nowe i uproszczone portfolio 9 marek, będących specjalistami w konkretnych kategoriach: Quechua (turystyka), Tribord (woda i wiatr), Rockrider (kolarstwo outdoorowe), Domyos (fitness), Kuikma (rakiety), Kipsta (sporty drużynowe), Caperlan (dzika przyroda), Btwin (mobilność) oraz Inesis (sporty precyzyjne), a także 4 marek eksperckich: Van Rysel, Simond, Kiprun i Solognac.

– Cyfrowy łańcuch dostaw Decathlon został ponownie przemyślany, aby umożliwić dokładne prognozowanie, planowanie asortymentu i parametry zapasów. Doprowadziło to już do znacznego obniżenia poziomu zapasów i wielu ulepszeń, w tym zmniejszenia kosztów transportu, śladu węglowego i czasu dostawy – informuje biuro prasowe firmy.

Czysta produkcja do 2050 roku

Dodatkowo marka zobowiązała się do osiągnięcia zerowego poziomu emisji netto do roku 2050. Decathlon wyznaczył sobie szereg celów związanych z dekarbonizacją, w tym:

  • 20 proc. redukcji bezwzględnej emisji CO2 w 2026 r.
  • 42 proc. redukcji bezwzględnych emisji CO2 w 2030 r.
  • zerowy poziom emisji netto do 2050 r.

Marka chce osiągnąć to, wydłużając żywotność produktów i umożliwiając klientom ponowne wykorzystanie, naprawę i recykling swoich produktów.

FOT: Decathlon

Udostępnij

Translate »