Hugo Boss szturmem podbija świat sportu. To było jego lato

Boss powrócił na wybieg Formuły 1 w Mediolanie po dwóch sezonach skromniejszych prezentacji. Dla marki to zwieńczenie intensywnego lata. Swoimi działaniami marketingowymi firma objęła nie tylko F1, ale i tenis, boks, narciarstwo, kolarstwo, jeździectwo i NFL. Jest partnerem sponsorskim dla sportowców, ma współprace produktowe, a nawet organizuje własne wydarzenia sportowe. Firma ma nadzieję, że to wzmocni jej siłę w czasach, gdy popyt na luksus słabnie.

Rozpoznawalność w sporcie ma pomóc w dobie kryzysu

Środowisko gospodarcze jest trudne i niezwykle zmienne w tej chwili, ponieważ niepewności makroekonomiczne nadal wpływają na nastroje konsumentów. Obecnie wprowadzamy szereg dodatkowych działań w celu zwiększenia efektywności i skuteczności w całym biznesie, a także będziemy alokować nasz budżet marketingowy w jeszcze bardziej skoncentrowany sposób, ale bez kompromisów w inwestycjach w budowanie marki — mówi magazynowi Vogue Daniel Grieder, dyrektor generalny Hugo Boss, który dołączył do firmy w 2021 roku.

Pokaz w Mediolanie oraz ostatnie działania sportowe marki mają pomóc w rozwoju kategorii odzieży casualowej, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Z tego tytułu marka związała się z NFL i futbolistą Patrickiem Mahomesem. Boss obecny jest także w baseballowej MLB.

Nasze współprace umocniły Boss w segmencie odzieży casualowej na amerykańskim rynku. Do tej pory byliśmy tam głównie postrzegani jako marka garniturów. Chodzi o pozycjonowanie marki w innym obszarze i przyciąganie uwagi – twierdzi Grieder.

Konkurencja nie śpi. Jak marka ma się wyróżniać, skoro luksus i sport stały się synonimami?

Hugo Boss od dłuższego czasu działa w obszarze sportu, ale pojawiła się nowa konkurencja. Coraz więcej firm inwestuje w marketing sportowy — od sponsorowania Igrzysk Olimpijskich przez Louis Vitton po inwestycje Prady w żeglarstwo i narciarstwo.

– W mediach i na portalach społecznościowych zaobserwowaliśmy ogromny wzrost zainteresowania sportem i sportowcami jako ambasadorami marek w porównaniu do innych rodzajów talentów czy umiejętności. Sportowcy przekazują pozytywne przesłanie, które doskonale odzwierciedla to, co chcemy przekazać; dążą do doskonałości z pasją, determinacją i wytrwałością – mówi magazynowi Vogue Nadia Kokni, wiceszefowa marketingu w Hugo Boss.

Letni marketing sportowy. Oto ofensywa Hugo Bossa

Marka wykorzystuje sport do budowania swojej globalnej tożsamości i atrakcyjności, wyróżniając się w kilku dyscyplinach:

  • Formuła 1: Hugo sponsoruje zespół Visa Cash App RB, a Boss zespół Aston Martin Aramco, z którym współpracuje Fernando Alonso. Wydarzenia, takie jak Grand Prix, są kluczowe dla promocji marek, a także umożliwiają tworzenie spersonalizowanych produktów, np. kask Alonso.
  • Golf: Hugo Boss sponsoruje otwarte mistrzostwa golfa i współpracuje z czołowymi golfistami, takimi jak Thomas Detry i Daniel Hillier, co umacnia ich pozycję w sportach klasycznych.
  • Tenis: Boss współpracuje z graczami Matteo Berrettinim i Taylorem Fritzem, organizując także własny turniej tenisowy, Boss Open ATP 250. Marka stworzyła również kolekcję odzieży kapsułowej inspirowaną sportem, co wzmacnia ich obecność na rynku modowym i sportowym.
Współpraca z ambasadorami

Wybieramy naszych ambasadorów bardzo starannie. Ważne jest, aby pasowali do przekazu naszych marek i mieli wysoki poziom znaczenia i wiarygodności w naszych grupach docelowych. Wielu naszych ambasadorów to sportowcy. Idą o krok dalej, są sympatyczni i mają odpowiednie podejście. Kierowca Formuły 1 Fernando Alonso, tenisiści Matteo Berrettini i Taylor Fritz, narciarz Aleksander Kilde czy biegaczka Alica Schmidt doskonale uosabiają to, czym dziś jest Boss. Mają odpowiednią postawę, energię i pasję, są inspiracją dla innych – mówi z kolei Grieder.

Sponsoring sportu ma zaprezentować całą garderobę dla klientów Boss. Marka będzie śledzić recenzje i reakcje w mediach – zasięg i zaangażowanie – szczególnie szum na platformach społecznościowych generowany przez czołowych insiderów modowych i osoby o istotnym znaczeniu kulturowym.

FOT: Unsplash

Udostępnij

Translate »