Marketingowy Flesz Polska #6
W szóstym odcinku #MarketingowyFleszPolska przeczytacie o akcjach świątecznych klubów Ekstraklasy, o koszulkach retro Lecha Poznań i Stali Mielec, a także o nowym sponsorze Korony Kielce. Policzyłem premie z tytułu Club Benefits Programme dla klubów Ekstraklasy i napisałem o nowym dyrektorze sportowym Wisły Kraków. Wspomniałem też o spotkaniu z piłkarzami Garbarni Kraków i zaangażowaniu w pomoc Ukrainie zawodnika o nazwisku… Putin.
Zapraszamy!
Coroczna Mikołajkowa Aukcja Fundacji Legii
Jak co roku, 5 grudnia wystartowała Mikołajkowa Aukcja Fundacji Legii, która będzie trwała 24 godziny. Do wylicytowania jest 100 atrakcji, a wśród nich m.in.: kolacja z zarządem i dyrektorem sportowym, udział dziecka w eskorcie piłkarzy, loża biznesowa na mecz domowy czy też trening z rezerwami klubu.
Jak pisze klub w komunikacie na stronie internetowej, wszystkie środki zasilą Fundację Legii. Jej misją jest “udzielanie wsparcia, niesienie nadziei oraz budowanie wspólnoty, aby pomóc słabszym i potrzebującym podnieść się, uwierzyć w siebie i zwyciężać”.
Chelsea wygrywa 15. Enea Lech Cup
Co roku w grudniu Lech Poznań organizuje Lech Conference, międzynarodową konferencję trenerską. Wśród prelegentów zawsze są pracownicy działów szkolenia dużych klubów z całej Europy, a całość dopełnia turniej dla dzieci w kategorii U-12.
W tegorocznej edycji triumfowały dzieci z Chelsea, które pokonały w finale Belgów z KRC Genk. W przeszłości turniej wygrywały m.in. FC Barcelona, Hertha Berlin, FC Bayern i Slavia Praga.
Kolędowanie z Pogonią na nowym stadionie
16 grudnia po raz kolejny kibice Pogonia spotkają się na wspólnym kolędowaniu. Klub ze Szczecina informuje, że darmowe wejściówki odebrało już ponad 2 000 kibiców klubu. Na terenie stadionu odbędzie się także jarmark świąteczny, na którym nie zabraknie pierogów, uszek i innych tradycyjnych potraw świątecznych.
Płacisz podatki we Wrocławiu? Na mecz Śląska przyjdziesz za darmo
Jeśli jesteś zameldowany we Wrocławiu i rozliczasz w tym mieście podatki możesz skorzystać ze zniżek w 60 punktach na terenie miasta. Jednym z miejsc jest Tarczyński Arena, gdzie można wejść za darmo na sektor rodzinny na dowolny mecz Śląska Wrocław.
Podobny system znają poznaniacy, ale tam zniżki na mecze piłkarskie są mniej atrakcyjne. W przypadku Lecha Poznań jest to -20% na dowolny mecz (także w europejskich pucharach), z kolei Warta Poznań oferuje -10% na bilety, -15% zniżki na zakupy w sklepie z gadżetami oraz koszulki meczowe w niższej cenie.
Kluby Ekstraklasy zarobią na mundialu ponad 5 mln zł
🌍 Ile kluby Ekstraklasy zarobiły do tej pory na #WorldCup2022?
Legia: $620 000, 2 758 504 zł
Lech: $366 667, 1 631 373 zł
Pogoń: $146 667, 652 549 zł
Legia może zarobić więcej. Wszystko zależy od wyników reprezentacji Chorwacji (Juranović).
_#MarketingowyFleszPolska pic.twitter.com/IF89r5cnM6
— Kuba Szlendak (@KubaSzlendak) December 4, 2022
CBP to zadośćuczynienie wypłacane klubom przez FIFA za to, że zwalniają zawodników na rozgrywki finałów Mistrzostw Świata. Porozumienie wypracowano w 2008 roku, a stronami były ECA i FIFA, W 2015 roku program rozszerzono na wszystkie kontynenty.
Łączna pula wypłat wynosiła:
- 2010 – 40 mln USD
- 2014 – 70 mln USD
- 2018 – 209 mln USD
- 2022 – 209 mln USD
Książka o Miedzi Legnica wyróżniona
Książka „Miedź Legnica. Pół wieku piłkarskiego klubu”, której autorami są Marcin Makuch i Mariusz Bach otrzymała tytuł Legnickiej Książki Roku 2021. W finale znalazło się pięć wydawnictw, wybranych z dwudziestu czterech, które ukazały się w ubiegłym roku na lokalnym rynku i mają związek z Legnicą.
Retro koszulki Lecha Poznań i Stali Mielec w sprzedaży
Lech rozpoczął sprzedaż replik koszulek z mistrzowskich sezonów sprzed lat. W ramach kampanii „Kiedyś to było…”, można kupić trykoty z lat 1983, 1984 oraz 1992. Ich cenę określono na 179.90 zł lub 399 zł za pakiet trzech wzorów.
— Trwające Mistrzostwa Świata to idealny moment, aby rozpocząć świętowanie zbliżającej się 50 rocznicy zdobycia Mistrzostwa Polski przez FKS Stal Mielec. Sezon 1972/1973 na zawsze zapisze się na kartach historii naszego klubu. Dlatego, aby uświetnić tę okrągłą rocznicę, podjęliśmy decyzję o wydaniu limitowanej edycji repliki koszulki z sezonu 1972/1973 – komentuje Jacek Klimek, prezes zarządu klubu. Cena koszulki wynosi 165 zł, a jej wygląd zaprezentował Grzegorz Lato, legenda klubu z Mielca.
Piłkarze Widzewa będą grali w strojach firmy Macron
Od nowego sezonu producentem koszulek meczowych dla zawodników Widzewa Łódź będzie włoska firma Macron, która ma w swoim portfolio m.in. Wisłę Kraków, Lecha Poznań, Viktorię Pilzno, OGC Nice oraz Hajduka Split. Umowa z Widzewem będzie obowiązywała do 2027 roku.
Dodatkowy milion złotych dla Korony Kielce
Do grona sponsorów klubu z Kielc dołączają Targi Kielce. Wg informacji Radia eM Kielce, firma zapłaci klubowi milion złotych, a umowa będzie obowiązywać przez cały 2023 rok. W jej ramach logo Targów Kielce znajdzie się na rękawach zawodników.
Viktor Putin pomaga w zbiórce dla Ukraińców
Ukraiński piłkarz Unii Tarnów (III liga) dobrze wykorzystuje swoje niefortunne nazwisko. Ostatnio włączył się do akcji Polska Zrzutka Obywatelska: Zbroimy Ukrainę, której celem jest zakup helikopterów do ewakuacji rannych ukraińskich żołnierzy.
Ojciec Wiktora ma na imię Władimir, więc nosi nie tylko takie samo nazwisko co rosyjski dyktator i zbrodniarz wojenny, ale także imię. Ich rodzinny dom w Chersoniu został zniszczony w wyniku wojny.
Nowy dyrektor sportowy Wisły Kraków
Po pięciu latach pod Wawel wraca Kiko Ramírez, który obejmuje stanowisko Dyrektora Sportowego Wisły Kraków. Wɪᴛᴀᴍʏ ᴘᴏɴᴏᴡɴɪᴇ przy R22, @enkikos! 🔵⚪️🔴
▶️ https://t.co/xFkS0C7k8u pic.twitter.com/ZjhoH2LXF5
— Wisła Kraków (@WislaKrakowSA) December 5, 2022
Stanowisko dyrektora sportowego Białej Gwiazdy objął Kiko Ramirez, były trener tego klubu. Hiszpan będzie decydował o polityce transferowej klubu do końca sezonu 2022/2023.
Jego poprzednikiem był Tomasz Pasieczny, który rozpoczął pracę w lipcu 2021 roku, ale został zwolniony już w marcu 2022 roku.
Kanał Sportowy wraca do współpracy z Leroy Merlin Polska
Kanał Sportowy ogłosił kilka miesięcy temu zerwanie współpracy z marką Leroy Merlin z powodu braku zaprzestania działalności na terenie Rosji. Polski oddział francuskiej firmy mocno zaangażował się w pomoc dla Ukrainy, więc największy sportowy kanał YouTube w Polsce wrócił do współpracy z siecią marketów budowlanych. Marka współpracuje także z PZPN, a w dniach meczowych reprezentacji Polski pracownicy firmy noszą okolicznościowe koszulki.
Problemy wizerunkowe PZPN
W ostatnich kilkudziesięciu godzinach opinia publiczna żyła sprawą dodatkowej rządowej premii dla zawodników reprezentacji Polski. Wg informacji dziennikarzy Sportowych Faktów miała ona wynosić 30 mln zł, a inne źródła mówią o rzekomych konfliktach przy próbach podziału tych środków między zawodnikami oraz sztabem szkoleniowym kadry.
Mateusz Borek poinformował o zwołaniu pilnego spotkania premiera z kapitanem reprezentacja – Robertem Lewandowskim.
– Uważam, że jakaś premia się należy naszym piłkarzom, ponieważ rzeczywiście wyszli z grupy i grali przecież naprawdę nieźle. Dostali też swoje środki z FIFA, nie wiem dokładnie ile, ale myślę, że to jest około 20 czy nawet więcej milionów złotych za samo wyjście z grupy – skomentował sytuację premier Morawiecki w rozmowie z portalem wPolsce.pl.
W międzyczasie prezes PZPN Cezary Kulesza opublikował wpis na Twitterze, w którym wyraził radość z dodatkowych środków na rozwój piłki nożnej w Polsce. Kłóciło się to z doniesieniami mediów o premii dla piłkarzy i sztabu, a nie o dodatkowych rządowych środkach na szkolenie młodzieży i trenerów. Post został skasowany.
Ostateczna decyzja została ogłoszona przez premiera, który w komunikacie na Facebooku napisał „Na koniec wprost: nie będzie rządowych środków na premie dla piłkarzy”.
CZYTAJ TEŻ >>> Marketingowy Flesz Polska #5
___________
Podobają Ci się nasze teksty? Wesprzyj nas na BuyCoffee! To dzięki Wam treści na TheSport.pl nadal mogą być ogólnodostępne. Dziękujemy za regularne odwiedzanie naszego portalu!