#MarketingowyFleszPolska 1

Wraz z początkiem listopada, startujemy z nowym cyklem – #MarketingowyFlesz. Podzieliliśmy go na dwie części: polską i ogólnoświatową. W tych tekstach będziemy opisywać najciekawsze newsy dot. marketingu, ale nie tylko. Za cykl odpowiada Jakub Szlendak, który tym tekstem debiutuje na TheSport.pl!

Jeśli jakiś klub nawiąże ciekawą współpracę sponsoringową albo zaprezentuje nowe gadżety w sklepie, tutaj o tym przeczytacie. Podobnie jak o zmianach we władzach klubów oraz akcjach CSR. Informacje będą dotyczyły szeroko rozumianej piłki nożnej, a więc także mediów, firm produkujących sprzęt oraz organizacji takich jak PZPN, czy FIFA. Kolejność jest przypadkowa.

Osoby, które obserwują mnie na Twitterze wiedzą, że często wrzucam takie newsy w formie tweetów. Od listopada oznaczam je stosownych hashtagiem, żebyście nie mieli problemów z odszukaniem poprzednich wrzutek.

Zapraszam także do zapisania się na newsletter. Dzięki niemu dostaniecie w niedzielę rano jednego maila, w którym będą zebrane wszystkie najciekawsze informacje na ten temat.

https://linktr.ee/kubaszlendak

Zaczynamy!

Piotr Barłóg odchodzi z Warty Poznań
 

Barłóg przez ostatnie pół roku zajmował stanowisko pełnomocnika zarządu Warty Poznań ds. sportu. W praktyce był dyrektorem sportowym klubu. Jego umowa wygasła, a klub zaproponował mu inne stanowisko, na co ten się nie zgodził.

Warta ma problem z utrzymaniem pracowników w tej roli – w ostatnich latach z klubu odeszli Robert Graf (do Rakowa Częstochowa) oraz Radosław Mozyrko (do Legii Warszawa).
Obowiązki Piotra Barłoga przejmie teraz Mateusz Kamowski, który jest szefem działu rekrutacji Warty. Poszukiwania jego następcy trwają i jeśli coś się zmieni, na pewno o tym napiszę.

Michał Trela zmiena newonce.sport na Weszło
 

Dziennikarz zajmujący się głównie Ekstraklasą oraz niemiecką Bundesligą dokonał w ostatnich tygodniach jeszcze jednej zmiany – z Viaplay przeszedł do Canal+ Sport, gdzie komentuje mecze najwyższej polskiej ligi.

W newonce.sport pracował od lutego 2020 roku, napisał w tym czasie (jak sam podaje) 951 tekstów. W newonce wciąż będzie można słuchać jego podcastów z cyklu “Ekstraklasa Small Talk”, czyli przeglądu wydarzeń z ostatniej kolejki oraz zapowiedzi następnej.

Teksty Michała wyróżniają się niecodziennym spojrzeniem na piłkarskie wydarzenia, ciekawymi przemyśleniami oraz twardą analityką, która potwierdza tezy.

Raków Częstochowa będzie miał dedykowane piwo
 

Raków Częstochowa nawiązał współpracę z lokalnym browarem Wąsosz. Jej efektem jest oficjalne piwo klubu – Rakowskie. W sprzedaży dostępne będzie w 2 wariantach: jasne pełne 5,2% oraz bezalkoholowe green lemon.

Jak zwykle w takich projektach, minusem jest dystrybucja. Piwo „Rakowskie” można nabyć tylko w sklepie „Leoś Zawodowiec”. Produkt można zamawiać do innych sklepów, więc prawdopodobnie z czasem dostępność się poprawi.

Alkohol z brandingiem klubu wzbudza różne odczucia kibiców. Z jednej strony, jest to fajny gadżet, który jest reklamowany przez konsumentów w social mediach. Z drugiej, sport i działalność klubu sportowego nie powinna poniekąd zachęcać do spożywania alkoholu, palenia papierosów oraz obstawiania zakładów bukmacherskich. Prowadzi to bowiem do uzależnień, które mogą kończyć się poważnymi konsekwencjami.

Ciekawa aktywacja TVP Sport z okazji zmiany czasy z letniego na zimowy
 

Profile TVP Sport w social mediach dodały bardzo absorbujące posty. Użytkownicy w odpowiedzi na nie opisywali zdarzenia, których przebieg chcieliby zmienić. Wytworzyła się zażarta dyskusja nt. opisywanych historii, a posty miały wiele udostępnień oraz lajków.

Duża strata Motoru Lublin za rok 2021
 

Lubelski klub, występujący obecnie w 2. lidze opublikował sprawozdanie finansowe za 2021 rok. Wynika z niego, że wynik finansowy netto to strata ok. 5.38 mln zł.

Portal JawnyLublin podaje także dane z poprzednich lat, z których wynika, że klub w ostatnich 7 latach przyniósł ponad 13 mln zł straty, nie osiągając w żadnym roku zysku.

Jednocześnie klub otrzymał w tym czasie dotacje z urzędu miasta o wartości 20 mln zł.

Arka Gdynia zachęca do honorowego oddania krwi…
 

Arka motywuje kibiców do donacji darmowym biletem na mecz. Miejscem akcji jest jednak Wejherowo, a nie Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Gdyni.

…podobnie jak Miedź Legnica
 

Na podobny pomysł wpadł dział marketingu Miedzi Legnica. Różnicą jest to, że bilet na mecz trzeba kupić za złotówkę. Promocja obowiązuje na mecze z Pogonią Szczecin lub Śląskiem Wrocław.

PZPN ogłasza efekty współprac podjętych z okazji MŚ 2022
 

Vistula zaprezentowała kolekcję garniturów i dodatków stworzonych dla naszych kadrowiczów. Podszycie zostało udekorowane piłkarskimi akcentami, a cena marynarki i spodni to niecałe 2 tys. zł.

Polski producent garniturów współpracuje z PZPN od 2016 roku. Ubierał naszych piłkarzy na ME 2016, MŚ 2018 oraz ME 2020.

 

Firma Millano Group stworzyła dla PZPN linię słodyczy z brandingiem i wizerunkami zawodników. Mowa o batonach, czekoladzie i kalendarzu z pralinami.

 

Producent zabawek, firma Tactic Games Sp. z o.o. z Krakowa stworzyła 3 gry planszowe z brandingiem PZPN: Piłkarskie Kalambury, wersję gry Alias oraz Naszą Jedenastkę. Wszystkie te produkty można już kupować m.in. w Empiku za ok. 30-40 zł.

Możemy się spodziewać kolejnych produktów z brandingiem PZPN. Mundial jest świetną okazją do takich współprac, bo każdemu udziela się piłkarska gorączka. Dzieci chcą mieć gadżety z ulubionymi piłkarzami, a dorośli skuszą się na limitowaną edycję danego produktu. Z tej perspektywy, rozgrywanie mundialu w czwartym kwartale roku dodatkowo poprawi wyniki sprzedażowe (obok zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia). Pamiętajmy jednak, że inflacja w Polsce jest wysoka, a przed nami zima. Wiele osób musi szukać oszczędności. Inaczej niż latem, kiedy wydajemy pieniądze swobodniej.

Remigiusz Mróz z powieścią o piłce nożnej
 

Poniżej cytuję opis wydawcy ze strony Empik.com:

„Nim doszło do tragedii, Rewera Opole została okrzyknięta największym fenomenem polskiego futbolu. W efektowny sposób awansowała do najwyższej klasy rozgrywkowej, a potem rozbijała rywali jednego po drugim. Wszystko skończyło się, gdy trener i piętnastu piłkarzy zginęło w tragicznym wypadku. Teraz klub, pozbawiony większości kadry, znalazł się na skraju przepaści. Nowy szkoleniowiec jest zwalnianym z kolejnych drużyn wyrzutkiem, a jego zespół składa się z niedoświadczonych, młodych chłopaków z podwórka.

Czy uda im się stawić czoła najlepszym ligowym zespołom? I obronić to, co wywalczyli ich poprzednicy?

Kibice pokładają największe nadzieje w nastolatku grającym z numerem 15, którego marzeniem jest podbicie piłkarskiego świata. Popełnia on jednak tragiczny błąd, który kosztować może go nie tylko karierę, ale także życie”

Premierę książki zaplanowano na 9 listopada tego roku. Jej aktualna cena to 38,43 zł.

Stomil Olsztyn pomaga schronisku dla zwierząt
 

Klub z Olsztyna poinformował, że przed meczami z Radunią Stężyca oraz Kotwicą Kołobrzeg na terenie stadionu staną specjalne kosze, do których będzie można wrzucać artykuły potrzebne zwierzętom do przetrwania zimy. Chodzi o koce, ręczniki, pościel oraz o podkłady higieniczne.
Stomil zachęca także do przynoszenia karmy mokrej i suchej, oraz smakołyków dla psów i kotów, zabawek i szarpaków.
Wszystkie dary trafią do Schroniska dla Zwierząt w Olsztynie.

„Przewodnik Sportowy” wciąż w sprzedaży
 

Na moment pisania tego tekstu sprzedano ponad połowę nakładu, który wyniósł 30 tys. egzemplarzy. “Przewodnik…” to 400 stron, na których znajdziemy m.in. wywiad z Kamilem Glikiem, a także teksty o każdej reprezentacji, która wystąpi na katarskim mundialu pisane przez dziennikarzy z danego kraju.
“Przewodnik…” powstał po sukcesie dwóch “Kwartalników Sportowych”, za które również odpowiadali właściciele Kanału Sportowego. Pierwszy sprzedał się w liczbie 12 tys. sztuk, a drugi niemal dwa razy lepiej – w liczbie 22 tys. sztuk.

Wysyłka została zapowiedziana na początek listopada.

CZYTAJ TEŻ >>> 10 najlepiej opłacanych sportsmenek świata

Fot. Unsplash

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Udostępnij

Translate »