Marki biją się o reklamy na Super Bowl

To, jakie drużyny wystąpią w Super Bowl, jest bez znaczenia – i tak finał NFL będzie śledzić grubo ponad 100 milionów widzów, i to licząc jedynie Stanie Zjednoczone. Według telewizji FOX niemal cały czas reklamowy na Super Bowl LVII został już wyprzedany – mimo że pozostało do niego jeszcze pół roku, a sezon ledwo wystartował. Co sprawia, że reklamy na Super Bowl cieszą się tak ogromnym zainteresowaniem?

Jest popyt

W tym sezonie publikacja 30-sekundowego spotu reklamowego podczas Super Bowl to koszt ponad 7 milionów dolarów. Czy to wygórowana cena? Inwestorzy nie mają problemu, aby wyliczyć, że zdecydowanie nie – w końcu co roku finał NFL ogląda średnio ponad 100 milionów widzów, i to biorąc pod uwagę jedynie rynek amerykański. 

Dyrektor sprzedaży Fox Sports, Mark Evans, wyjawił, że do dyspozycji reklamodawców dostępnych pozostało już zaledwie kilka 30-sekundowcyh spotów. 95 procent czasu reklamowego jest już zajęte. Super Bowl LVII odbędzie się 12 lutego na State Farm Stadium w Glendale – domowym obiekcie Arizona Cardinals.

 

Poprzedni finał NFL śledziło 112,3 miliona Amerykanów, w tym 101,1 mln w telewizji i kolejne 11,2 mln na platformach streamingowach. Mecz był dostępny na NBC, Telemundo, Peacock, NBC Sports Digital, NFL Digital i Yahoo! Sports. NFL zanotowało 16-procentowy wzrost w stosunku do finału z 2020 roku, kiedy oglądalność spadła w wyniku reperkusji związanych z pandemią koronawirusa. Podczas ostatniego Super Bowl wpływy z reklam były jednak rekordowe i wyniosły ok. 600 milionów dolarów. To wzrost o 21% względem poprzedniego sezonu – z roku na rok tendencja jest rosnąca, więc również i tym razem możemy spodziewać się rekordu.

Święto popkultury

Super Bowl to święto szeroko rozumianej komercji – w tym przede wszystkim reklam. Część widzów bardziej czeka na reklamy podczas finału NFL niż… na sam mecz. Dlaczego spoty reklamowe podczas Super Bowl cieszą się tak ogromnym zainteresowaniem?

Co roku finał National Football League ogląda średnio 100 milionów Amerykanów. To świetna okazja do promocji dla światowych marek. W Super Bowl mogą wystąpić jedynie dwie drużyny, a to oznacza, że większości oglądających nie stanowią kibice dwóch najlepszych franczyz sezonu – wręcz przeciwnie. Uwaga widzów zostaje zatem rozproszona i częściowo skierowana również na inne atrakcje – takie jak Halftime Show czy właśnie reklamy.

Czołowe agencje reklamowe przygotowują na Super Bowl swoje najlepsze i najbardziej kreatywne prace, które mają stać się integralną częścią całego widowiska. Występuje w nich plejada celebrytów i sportowców. Dyskusje o reklamach przygotowanych na finał NFL w mediach są szeroko prowadzone już na długo przed samym wydarzeniem, a u bukmacherów możemy odnaleźć masę zakładów związanych ze spotami reklamowymi.

Podczas ostatniego Super Bowl mogliśmy obejrzeć spoty takich marek jak: Meta/Facebook, Google, Pringles, Nissan, Crypto.com, Toyota, Rakuten, Taco Bell, Lay’s, Frito-Lay, General Motors, FTX, TurboTax, Squarespace, DraftKings, WeatherTech, Vroom, Avocados From Mexico, ABInBev, Wallbox i Quickbooks. Co ciekawe w trakcie meczu, który trwał 4 godziny i 28 minut wyemitowano łącznie 96 reklam, które łącznie trwały 57 minut.

Fot. Wiki Commons, Keith Allison, CC 2.0

Filip Skalski

Udostępnij

Translate »