Nike z wraca do surfingu. Pozyskali gwiazdę
Obecność Nike w surfingu to sinusoida. W 2019 roku brand z USA niemal całkowicie wycofał się ze sponsoringu dyscypliny. Teraz powraca, podpisując umowę z gwiazdą.
Gigant odzieżowy z Beaverton zamknął kartę w relacji z surfingiem w 2019 roku. Wtedy sprzedał Hurley International – firmę produkującą odzież dedykowaną tej dyscyplinie. Udziały odkupił Bluestar Alliance.
Producent z USA prowadził też wcześniej prężne działania w zakresie submarki Nike 6.0. Brand dedykowano sportom ekstremalnym. Współpracowali z nim surferzy m.in.: Kolohe Andino, Kai Barger, Laura Enever, Carissa Moore, Lakey Peterson, czy Julian Wilson.
CEO Nike obiera kurs na surferów
Prezydent Nike wyraził zamiar przywrócenia dawnej działalności marki w zakresie surfingu. Jak podaje Ed Nixon ze Sports Pro, Elliot Hill zaznaczył, że chce postawić konsumenta na pierwszym miejscu i skupić się na innowacjach produktowych.
Elementem ekspansji w dyscyplinie jest narracja skupiona wokół historii najlepszych surferów. W komentarzu dla oficjalnej strony Nike Hill stwierdził, że sportowcy „zostaną postawieni w centrum wszystkiego, co robimy”.
Italo Ferreira wstępuje w szeregi Nike
Elliot Hill szybko przekuwa deklaracje w działania. Brazylijski surfer Italo Ferreira poinformował za pośrednictwem Instagrama, że spełnił swoje marzenie i dołączył do Nike. Współpracę określił jako „coś więcej niż osobiste osiągnięcie”.
W kolejce po Italo Ferrerze znajduje się Sierra Kerr. Nieoficjalnie mówi się o tym, że 18-letnia surferka z Coolangatta, Australii ma również dołączyć do Nike i promować swoją dyscyplinę.