ORLEN przedłuża współpracę z PZPN

PKN ORLEN przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Koncern przez blisko cztery lata będzie Sponsorem Generalnym polskiej piłki nożnej, jedenastu reprezentacji narodowych, w tym reprezentacji mężczyzn oraz Sponsorem Tytularnym rozgrywek piłkarskich – m.in. Ekstraligi kobiet, Pucharu Polski kobiet oraz ePucharu Polski. Marka ORLEN będzie dalej towarzyszyć zawodnikom i zawodniczkom oraz kibicom podczas najważniejszych wydarzeń piłkarskich. Współpraca z PZPN obejmie także realizację przez PKN ORLEN projektów piłkarskich ukierunkowanych na wsparcie i rozwój dzieci i młodzieży. 

– Grupa ORLEN jest największym sponsorem polskiego sportu. Skala naszego zaangażowania w ten obszar systematycznie rośnie. Wspieramy blisko 100 utalentowanych zawodników, ponad 70 klubów, 10 związków i 2 komitety. Stawiamy na współpracę z PZPN, bo piłka nożna to najpopularniejsza dyscyplina sportu w kraju, a rozgrywki śledzi ponad 70% Polaków. Piłka tworzy w Polsce także prawdziwą społeczność. W naszym kraju gra w nią zawodowo i amatorsko trzy miliony osób, a w trakcie sezonu w każdy weekend jest rozgrywanych około 9 tys. spotkań. Chcemy wykorzystywać ten potencjał do promocji naszego biznesu, ale jednocześnie wspólnie ze związkiem działać na rzecz rozwoju sportu dzieci i młodzieży – mówi Agata Pniewska, Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN. 

– Liczby mówią same za siebie. Piłka nożna wyzwala w kibicach ogromne emocje. Każdy żyje zwłaszcza meczami seniorskiej reprezentacji mężczyzn, która jest najpopularniejszą drużyną w kraju, drużyną wszystkich Polaków. Przedłużenie współpracy z firmą PKN ORLEN jest potwierdzeniem tego, że inwestycja w kadrę narodową pozwala realizować naszym sponsorom stawiane cele biznesowe, a PZPN postrzegany jest jako solidny partner, z którym warto związać się na długie lata. Cieszymy się, że PKN ORLEN dostrzega ogromny potencjał reprezentacji młodzieżowych, piłki nożnej kobiet czy eFutbolu, które również będzie wspierał. To  umowa, gwarantująca korzyści obu stronom. Gramy razem o najwyższe cele! – mówi Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny PZPN.

Współpraca z Polskim Związkiem Piłki Nożnej to gwarancja dotarcia do milionów kibiców w Polsce i za granicą. Roczny ekwiwalent reklamowy wynikający ze wsparcia PZPN dla sponsora głównego w 2021 roku przekroczył 410 mln zł. Kanały społecznościowe „Łączy nas piłka” obserwuje blisko 5 mln użytkowników, a mecze biało-czerwonych podczas mundialu w Katarze oglądało w telewizji i internecie średnio 12,5 mln widzów. 

Jednocześnie kampanie z udziałem kadrowiczów – m.in. Roberta Lewandowskiego, Wojciecha Szczęsnego, Arkadiusza Milika czy Piotra Zielińskiego – będą wykorzystywane przez koncern jako platforma marketingowa wspierająca biznes, w tym sprzedaż detaliczną na stacjach paliw czy nowe koncepty gastronomiczne. Jedną z nich zrealizowano jeszcze przed mundialem w Katarze. Kampania z hasłem „Witaj w świecie piłkarskich emocji” wspierała nie tylko wizerunek firmy jako sponsora, ale również promowała marki własne oraz stworzyła kontekst do dalszego wsparcia reklamowego programu VITAY.

Ważnym aspektem nowej umowy z PZPN jest także kompleksowe wsparcie reprezentacji młodzieżowych, w których swoje talenty wykuwają przyszli kadrowicze oraz kadrowiczki. Nowa umowa przewiduje wsparcie merytoryczne PZPN przy realizacji programów piłkarskich PKN ORLEN, w których już bierze udział 18 tys. dzieci. 

PKN ORLEN będzie w najbliższych latach także Sponsorem Generalnym reprezentacji Polski kobiet, kadr młodzieżowych, a także Sponsorem Tytularnym Pucharu Polski kobiet, Ekstraligi kobiet oraz 1. Ligi kobiet. Na przestrzeni ostatniej dekady liczba piłkarek zwiększyła się w Polsce aż 8-krotnie, a zainteresowanie wydarzeniami piłkarskimi deklaruje 63% Polek. Rośnie również marketingowa wartość żeńskiego futbolu. Oglądalność meczów kadry kobiet w eliminacjach mistrzostw świata w szczytach komunikacyjnych przekraczała 400 tys. widzów.

ORLEN dostrzega również potencjał wirtualnej odmiany piłki nożnej jako nowego narzędzia wspierającego rozwój dyscypliny, pozwalającego budować rozpoznawalność marki wśród setek tysięcy graczy. Oglądalność finału esportowych Mistrzostw Świata w FIFA 23 między Polską a Brazylią wyniosła blisko 800 tys. widzów, a według badania Polish Gamers 2022 aż 68% młodych Polaków poniżej 18 lat gra w gry komputerowe. Koncern będzie Sponsorem Tytularnym ePucharu Polski oraz Generalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w eFutbolu, która jest aktualnym wicemistrzem świata FIFAe Nations Cup 2022 oraz wicemistrzem Europy UEFA eEURO 2021. 

W czasie obowiązywania nowej umowy reprezentacja Polski mężczyzn rozegra dwa cykle eliminacyjne – do mistrzostw Europy i świata. W 2025 roku odbędą się natomiast mistrzostwa Europy kobiet. Polska jest jednym z kandydatów do organizacji tego wydarzenia.

Materiał prasowy.

Udostępnij

Translate »