Oficjalny znak ATP Finals Turyn 2024 z postacią tenisisty i napisem Nitto

ATP Finals: Sinner i Alcaraz grali w ubraniach Nike Total 90

Jannik Sinner i Carlos Alcaraz pojawili się podczas ATP Finals 2024 w Turynie w kultowej serii Total 90. Nike wykorzystało medialną ekspozycję gwiazd tenisa do promocji współpracy ze Slam Jam i Palace Skateboards.

Turniej ATP Finals 2024 w Turynie – rozgrywany między 10 a 17 listopada – zapisał się w historii nie tylko triumfem Jannika Sinnera w singlu. Włoch i Hiszpan Carlos Alcaraz przyciągnęli uwagę mediów swoimi wyborami odzieżowymi.

Obaj zagrali w elementach garderoby z kolekcji Nike Total 90. Sinner wybrał czarną krótką koszulkę ze współpracy Nike ze Slam Jam. Natomiast Carlos Alcaraz  pojawił się w najnowszych butach z kolaboracji  z Palace Skateboards, utrzymanych we fluorescencyjnej żółci.

Nike Total 90 to nie tylko piłka nożna

Nike przywróciło linię Total 90 na początku 2025 roku jako crossover piłki nożnej i stylu ulicznego. Oryginalna seria zadebiutowała w 2000 roku i zyskała kultowy status dzięki piłkarzom takim jak Wayne Rooney, Roberto Carlos czy Francesco Totti.

Strategia marki zakłada wykorzystanie gwiazd sportu spoza piłki nożnej do budowania zasięgu kolekcji retro. Total 90 pojawił się w trzecich strojach Chelsea FC, Barcelony, Tottenhamu i Paris Saint-Germain na sezon 2025/26. 

W kontekście Jannika Sinnera i Carlosa Alcaraza warto dodać, że współpraca z Palace Skateboards zadebiutowała 31 października 2025 roku. Z kolei kolekcja ze Slam Jam trafiła do sprzedaży we wrześniu 2025.

Tenis spotyka się ze streetwearem

Obecność Total 90 na ATP Finals wpisuje się w szerszy trend łączenia różnych dyscyplin sportowych przez marki odzieżowe. Nike wykorzystało ekspozycję medialną turnieju, który zamknął 2024 rok z wynikiem ponad 3,8 mld wyświetleń w mediach społecznościowych.

Trend widać także po współpracach, które nawiązują gwaizdy. Carlos Alcaraz od 2024 roku współpracuje z Louis Vuitton jako ambasador globalny, a Jannik Sinner jest twarzą Gucci od 2022 roku. Włożenie Total 90 przez obu tenisistów pokazuje, jak Nike pozycjonuje kolekcję jako element łączący sport wysokiej rangi z kulturą uliczną.

Udostępnij

Translate »