Influencerzy inwestują w sport – Ekipa przejmuje Kraków Kings
Ekipa bije w internecie rekordy popularności, a to wiąże się z milionowymi przychodami. Część z tych środków młodzi infleuencerzy postanowili zainwestować w sport, a dokładniej w Kraków Kings – klub futbolu amerykańskiego.
Influencerzy-milionerzy
„Ekipę” tworzy grupa kilkunastu młodych influencerów na czele z Karolem „Frizem” Wiśniewskim, którzy dzielą się swoim wystawnym życiem w mediach społecznościowych. Filmy na oficjalnym kanale Ekipy w serwisie YouTube, który subskrybują dwa miliony widzów, wygenerowały dotąd blisko 400 milionów wyświetleń.
Ogromna popularność przekłada się na wyniki finansowe. Dzięki połączeniu z Beskidzkiem Biurem Inwestycyjnym wartość Ekipy wyceniono w zeszłym roku na 252 mln zł. Liczby te skłoniły Ekipę nawet do wejścia na giełdę, jednak mimo szumnych zapowiedzi posunięcie to nie spełniło pokładanych w nim nadziei – ceny akcji okazały się o kilkadziesiąt procent niższe, niż zakładano.
Duży szum wokół Ekipy wywołała również seria lodów Koral, sygnowanych jej logiem. W dniu wypuszczenia na rynek słynnych „lodów Ekipy” sprzedano ich ponad milion sztuk. Ekipa wraz z marką Koral już w ubiegłym roku została sponsorem krakowskiej drużyny futbolu amerykańskiego.
Ekipa przejmuje Kings
Kraków Kings w nadchodzącym sezonie Polskiej Futbol Ligi będą jednym z głównych pretendentów do tytułu mistrzów Polski. Swój udział w tym ma nowy partner drużyny – wsparcie finansowe Ekipy pozwoliło klubowi na zakontraktowanie szeregu klasowych zawodników, w tym kilku graczy Archers Bydgoszcz – ubiegłorocznych triumfatorów PFL.
– Dzięki wsparciu Ekipy będziemy mogli wejść na najwyższy poziom sportowy i organizacyjny w Polskiej Futbol Lidze – zapowiadają władze klubu
W oświadczeniu czytamy, że „z dniem 10 lutego Ekipa przejęła topową drużynę futbolu amerykańskiego – Kraków Kings”. Nie jest jasne, co oznacza wyrażenie „przejęła”, ale możemy zakładać, że cały klub lub część jego udziałów została wykupiona przez Ekipę.
Organizacja Kings liczy około 200 członków, w tym m.in. zawodników drużyny seniorskiej, drużyny B i drużyny juniorów.
– W Polsce jest kult jednej dyscypliny sportowej – piłki nożnej, a przecież jest masa innych, ciekawych sportów! Jak wiadomo Ekipa kocha vibe USA, stąd nasze zainteresowanie futbolem amerykańskim. Kolejnym argumentem do podjęcia tej decyzji była moja długoletnia znajomość z Markiem, prezesem Kingsów, która dodaje temu przedsięwzięciu dodatkowej wiarygodności – wyjaśnia zajmujący się finansami Ekipy Łukasz Wojtyca, znany w internecie jako Wujek Łuki.
– Naszym głównym celem jest spopularyzowanie futbolu amerykańskiego, ale nie tylko ze względu na sam sport, ale też na całą otoczkę, jaka wokół niego jest. Kraków Kings jest wyjątkową drużyną – to grupa mocno związanych z klubem profesjonalistów, więc atmosfera towarzysząca meczom i treningom jest mocno rodzinna. Taki też vibe chcemy tą współpracą przekazać. Już teraz możemy zdradzić, że mamy duże plany wobec meczów domowych Kingsów – chcemy podbić tą panującą tam rodzinną atmosferę i połączyć je z familijnymi piknikami, na których całe rodziny będą się świetnie bawić. Moim zdaniem tego typu sportowo-familijnych wydarzeń w Polsce zdecydowanie brakuje – dodaje Wojtyca.
Ekipa od dawna utrzymuje przyjacielskie relacje z krakowskim klubem. Jeden z filmów na jej kanale został nagrany właśnie wspólnie z futbolistami Kraków Kings, a Mini Majk, członek Ekipy, wyprowadził Kings na boisko podczas jednego z meczów ubiegłego sezonu jako kapitan honorowy.
Fot. Facebook