Logo Sony obok logo ATP Media na ciemnym tle, symbolizujące strategiczne partnerstwo technologiczne w branży sportowej.

Krok w stronę nowoczesności ATP Media. Umowa z Sony obejmie AR, AI i 5G

Wielki tenis staje się nowocześniejszy. ATP Finals otrzyma zupełnie nowe narzędzia technologiczne. Dzięki umowie z marką Sony, wykorzysta AR, AI i 5G.

ATP Media wykorzysta pełen zestaw technologii sportowych oferowanych przez Sony, aby ulepszyć transmisje na żywo z męskich turniejów tenisowych. Poszerzy tym samym możliwości cyfrowe swojej usługi strumieniowej Tennis TV, która jest skierowana bezpośrednio do konsumentów.

Rozwiązania japońskiego giganta są już wykorzystywane w tenisie. Mowa tutaj o technologii śledzenia piłki Hawk-Eye. Wspomaga system weryfikacji decyzji sędziowskich, a ostatnio także elektroniczne wyznaczanie linii (ELC). 

Jakie będzie rozszerzone działanie Hawk-Eye?

Za sprawą nowego wieloletniego partnerstwa strategicznego, zakres zastosowania Hawk-Eye będzie znacznie rozszerzony. Głównym celem rozszerzenia Hawk-Eye jest zapewnienie widzom większej immersji.

Począwszy od rozgrywanych właśnie finałów ATP w Turynie, technologia rozszerzonej rzeczywistości (AR) Hawk-Eye „HawkAR” będzie tworzyć nakładki graficzne. Będą zawierać wizualizacje statystyk związanych z wynikami w czasie rzeczywistym dla widzów.

Jak ATP wykorzysta 5G i AI?

ATP Medias korzysta z kamer Sony podłączonych do sieci 5G. Użyje także prywatnych usług 5G, co pozwoli na tworzenie nowych form treści i szybsze udostępnianie wyników.

Planowane jest także opracowanie nowej aplikacji mobilnej dla Tennis TV. Przeprowadzone zostaną badania nad tym, jak sztuczna inteligencja (AI) i nowe formaty treści mogą wzbogacić i uatrakcyjnić sposób opowiadania o turnieju. ATP dzięki temu chce zwiększyć zaangażowanie fanów.

Udostępnij

Translate »