F1 przyciąga coraz więcej fanów

Lenovo zostało globalnym partnerem Formuły 1. Tak zmienią się wyścigi 

Chińska firma technologiczna podpisała strategiczne porozumienie z F1. Umowa obejmuje sponsoring dwóch wyścigów rocznie oraz dostarczanie najnowocześniejszych rozwiązań AI.

Lenovo oficjalnie awansowało do rangi globalnego partnera Formuły 1. Kooperacja w nowym formacie startuje od stycznia 2026 roku. Współpraca, która rozpoczęła się w 2022 roku jako Official Partnership, została znacząco rozszerzona w ramach wieloletniego kontraktu.

Potentat technologiczny z Chin będzie tytularnym sponsorem dwóch Grand Prix w sezonie. Natomiast submarka Motorola stanie się globalnym partnerem smartfonowym F1. Domenicali (CEO w F1) w oficjalnym komunikacie potwierdził długofalowe plany rozwoju partnerstwa.

Lenovo technologicznym sercem Formuły 1

Podczas każdego weekendu wyścigowego Lenovo obsługuje transfer około 600 terabajtów danych między torem a centrum technologicznym w Biggin Hill. Systemy firmy wspierają działania ponad 600 pracowników F1 na całym świecie.

Event Technical Centre (ETC) na torze oraz Media & Technology Centre w Wielkiej Brytanii stanowią technologiczną podstawę transmisji F1. Urządzenia Lenovo – od laptopów przez serwery po smartfony Motorola – zapewniają ciągłość operacji podczas każdego wyścigu.

Sztuczna inteligencja wspiera F1

Test laptopa ThinkPad X9 Aura Edition podczas Grand Prix Chin pokazał rewolucyjne możliwości AI. Urządzenie działało o 30 proc. szybciej niż standardowe komputery podczas przetwarzania danych m.in. telemetrycznych z pojazdów. Pomogło to zarówno zespołom, jak i komentatorom online i offline szybciej reagować i opracowywać lepsze materiały.

Ponadto F1 testuje AI do automatycznej korekcji jakości transmisji na żywo, co może zwiększyć poziom produkcji treści dla kibiców. Lenovo dostarcza także usługi Asset Recovery, które pomogły F1 w zrównoważonym unieszkodliwieniu 95 proc. przestarzałego sprzętu.

Udostępnij

Translate »