Jak McLaren zdobył serca najmłodszych fanów F1? Strategia sukcesu

McLaren F1 Team najpopularniejszy wśród najmłodszych. Sprawdzamy, jak to robią

Zmiana strategii działań F1 przynosi efekty. Korzysta na nich m.in. McLaren F1 Team, który cieszy się popularnością wśród młodszych odbiorców.

Zespół McLaren F1 Team został wskazany przez 40 proc. osób w grupie wiekowej 16-24 jako ulubiony zespół. Za badaniami stali Motorsport Network i Nielsen Sports. Wynik jest nieprzypadkowy.

Spółka zależna od McLaren Group obrała strategię marketingową skierowaną do młodszej publiczności. Egzekwuje ją poprzez innowacyjne działania na platformach takich jak TikTok czy Instagram. Wpisuje się to jednocześnie w szerszy trend w F1. 

Media społecznościowe i Netflix zmieniają postrzeganie F1

F1 ma ponad 40-50 proc. obserwujących na wymienionych wcześniej platformach właśnie w wieku poniżej 25 lat. Wspominała o tym Emily Prazer, dyrektorka handlowa F1 na łamach portalu Kidscreen.

Ponadto McLaren korzysta na współpracach F1, które dotyczą nawiązywania umów z LEGO czy Hot Wheels, o których wspominaliśmy już na łamach TheSport.pl. W strategię dostarczania produktów tematycznych budujących popularność wpisuje się również działalność na Netflix.

Wyścigi F1 zdobyły większą rozpoznawalność dzięki serialowi „Drive to Survive”. Jak wskazał raport YouGov Sports Whitepaper z 2023 roku – aż 31 proc. widowni show stanowiły osoby w wieku od 19 do 29 lat. 

McLaren i F1 korzystają na promocji na Tomorrowland

Działania McLarena wpisują się w aktualną strategię F1. Grupa zdecydowała się na zwrot w stronę promocji digitalowej. Formuła 1 prowadzi ekspansję na platformach cyfrowych i intensywnie angażuje się w mediach społecznościowych.

Wśród tych działań nie brakuje także akcji kierowanych do pokolenia Z i Millenialsów. Ważną częścią tego elementu strategii jest współpraca ze sponsorami takimi jak British American Tobacco. Działania współbrandingowe są prowadzone m.in. na festiwalu muzycznym Tomorrowland. 

Udostępnij

Translate »