Mecz Ruch – Legia z pokaźną widownią na YouTubie

Ruch Chorzów przegrał w „Kotle Czarownic” z Legią Warszawa 0:1. Nie to było jednak najważniejsze, bo poza trzema punktami dla Wojskowych, transmisja ze spotkania została za darmo udostępniona w internecie. Na YouTubie mecz obejrzało ponad 200 tys. osób. W peaku transmisja przyciągnęła nawet 30 tys. kibiców.

Powrót Ekstraklasy – darmowy mecz na YT miał wzięcie

Piłkarska PKO Ekstraklasa wróciła do gry po blisko dwumiesięcznej przerwie zimowej. Piątkowy hit 20. kolejki pomiędzy Ruchem Chorzów a Legią Warszawa elektryzował od samej zapowiedzi. Piątkowe starcie oglądało na Stadionie Śląskim ponad 37 000 fanów. Atmosfera podczas meczu była bardzo gorąca, a widzowie stworzyli w „Kotle Czarownic” fantastyczną atmosferę.

Na sportowych antenach Canal+ Sport i Canal+ Sport 3 oraz w serwisie streamingowym Canal+ Online, a także na kanale YouTube przyciągnął przed ekrany prawie 700 000 widzów.

– Oglądalność tego pojedynku pokazuje, jak ważnym wydarzeniem było to spotkanie dla fanów obu drużyn oraz bezstronnych miłośników futbolu – mówi Paweł Nowak, manager ds. PR Sportowego w Canal+.

Na YT spotkanie Ruchu z Legią „nabiło” ok. 216 tys. wyświetleń. W najlepszym momencie transmisji jednocześnie spotkanie oglądało 30 tysięcy osób. Nie to jest jednak najważniejsze, bo poza świetną promocją swojego produktu Canal+ przyspieszyło swój wzrost na platformach streamingowych.

Canal+ Sport zyska na trzech płaszczyznach

Jak wynika z danych portalu Socialblade.com, zajmującego się analizowaniem kanałów na YT i kont w innych serwisach społecznościowych, kanał Canal+ Sport ma szansę na uzyskanie przychylności algorytmów. Tylko w weekend 9-11 lutego zasubskrybowało go ok. 7 tysięcy osób. To najwyższy wynik od ponad roku. Do tej pory Canal+ Sport pozyskiwał średnio 1-2 tys. nowych widzów tygodniowo.

Mecz Ruchu z Legii przebił transmisję m.in. Igi Świątek z Qinwen Zheng w II rundzie turnieju w Stuttgarcie oraz mecz Legii sprzed 6 miesięcy – z ŁKS-em.

Co więcej, kibice mogli nie tylko oglądać samo spotkanie, ale także studio SuperPiątku. Poznali więc opinie Andrzeja Juskowiaka oraz Seweryna Siemianowskiego, prezesa Ruchu Chorzów. Zobaczyli też skróty ostatnich bezpośrednich starć między Legionistami a Niebieskimi. Gościem honorym był wieloletni piłkarz chorzowian, Łukasz Janoszka.

Nie znamy jeszcze ekwiwalentu reklamowego, ale dzięki dużej oglądalności meczu na YT do większego grona dotarł nie tylko sam nadawca, ale także m.in. Superbet, który jest partnerem kanału Canal+ Sport Polska.

Ponadto fani mogli się dowiedzieć, że skróty wszystkich meczów PKO Ekstraklasy są do obejrzenia za darmo na YouTubie. Mogli też skorzystać z promocji i zakupić pakiet z ligą za 39 zł miesięcznie w ofercie na cały rok.

– To zawsze jest dodatkowy argument dla klubów, gdy te negocjują z markami. To już „ładny” zasięg dla potencjalnych sponsorów, którzy chętniej pokażą swój emblemat większej widowni – podkreślał w rozmowie z portalem TheSport.pl Grzegorz Prokopowicz, Senior Sales Consultant w Google. Do rozmowy odsyłamy TUTAJ.

FOT: PKO Ekstraklasa / X

Udostępnij

Translate »