MSG Sphere w Las Vegas. Nowy wymiar rozrywki w mieście grzechu

Las Vegas zawsze było miejscem wspaniałych widowisk, a teraz podnosi poprzeczkę o poziom wyżej. MSG Sphere, gigantyczna, futurystyczna konstrukcja o wysokości 112 i szerokości 160 metrów, stanowi najnowszą atrakcję tego miasta. Wybudowana kosztem 2,3 miliarda dolarów, spektakularna arena w kształcie kuli to bezprecedensowy pomysł na zagospodarowanie przestrzeni. Jedno jest pewne – na świecie nie ma drugiej takiej budowli. 

Pomysłodawcą nietypowej inwestycji jest James Dolan, Syn Charlesa Dolana – człowieka, który w latach 70. stał się pomysłodawcą Home Box Office (HBO), pierwszego na świecie serwisu z programami premium w telewizji kablowej. MSG Sphere nie jest jedynym aktywem w biznesie sportowym rodziny Dolan. Przedsiębiorca jest w właścicielem większościowych pakietów w takich sportowych markach jak Madison Square Garden, New York Rangers (NHL) czy New York Knicks.             

 

Jednak MSG Sphere to coś więcej niż kolejna sportowa arena. Ten obiekt został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o sztuce i wydarzeniach muzycznych. We wnętrzu kuli znajduje się ekran o wysokości 72 metrów z widokiem 360° oraz 168 000 głośników, które gwarantują idealny dźwięk z każdego miejsca w hali. Zewnętrzną powierzchnię MSG Sphere pokrywa 1,2 miliona diod LED, które mogą wyświetlać 256 milionów różnych kolorów.

Do obsługi MSG Sphere powstało również studio w Burbank, w Kalifornii. Tam właśnie tworzone są spektakularne animacje, które widzowie mogą podziwiać na zewnątrz i wewnątrz kuli. Studio ma powierzchnię ponad 60 tys. metrów kwadratowych. 

Sferę zaprojektowała firma Populous, odpowiedzialna za realizację takich projektów jak Tottenham Hotspur Stadium, State Farm Stadium, Hard Rock Stadium, Lusail Stadium (Mistrzostwa Świata w Katarze), a także za liczne obiekty olimpijskie.

 

Pierwszym, który wystąpi na nowej arenie, będzie słynny zespół U2. Jego trasa koncertowa rozpocznie się 29 września. W planach są również pokazy filmów specjalnie zaprojektowanych do wykorzystania technologii dostępnych w budynku , jak na przykład film Darrena Aronofsky’ego „Pocztówka z Ziemi”, który zabierze widzów na wycieczkę po Ziemi na ekranie o rozdzielczości 16k i widoku 360 stopni. Najtańszy bilet na to wydarzenie można kupić już za 49 dolarów. 

Wydaje się, że MSG Sphere jest idealnym miejscem dla nowoczesnych marek szukających unikalnych przestrzeni reklamowych. MSG zawarło już umowę z NBA na wyświetlanie animacji dla NBA Summer League na zewnątrz Sfery podczas 11-dniowego turnieju. Oczekuje się, że wkrótce Sfera zacznie generować milionowe przychody z reklam.

Przy tak spektakularnej odpowiedzi rynku trudno zatrzymać się na jednym obiekcie. Dolan już planuje budowę kolejnej „kuli” w Londynie. W związku z tym można przypuszczać, że MSG Sphere jest dopiero początkiem nowej ery w przemyśle rozrywkowym.

Fot. Sphere

Autor: Michał Gabiński

Udostępnij

Translate »