Natalia Kaczmarek pobiła swój rekord Polski
Wspaniale pobiegła Natalia Kaczmarek podczas mitingu Diamentowej Ligi w Londynie. Polka zajęła drugie miejsce, a czasem 48.90 poprawiła własny rekord Polski w biegu na dystansie 400 m.
Gdy w czerwcu w Rzymie Kaczmarek biła czasem 48.98 rekord kraju Ireny Szewińskiej z 1976 roku trener Marek Rożej przyznawał, że wiedział, że jego podopieczną stać na biegi poniżej 49 sekund, ale nie już podczas rozgrywanych w stolicy Włoch mistrzostw Europy. Nieco ponad miesiąc od tamtych wydarzeń zawodniczka białostockiego Podlasia ponownie pokazała, w jak wybitnej formie jest w tym sezonie.
Podczas prestiżowego mityngu na olimpijskim obiekcie z 2012 roku Kaczmarek wyśrubowała najlepszy rezultat w historii polskiej lekkiej atletyki, osiągając znakomite 48.90. Ten wynik wysunął ją na czoło europejskich tabel. Aby jeszcze wyraziściej zobrazować rezultat Kaczmarek, warto przypomnieć, że tak szybko nie biegała żadna europejska sprinterka na 400 metrów od blisko trzech dekad. Ostatnim tak wartościowym czasem popisała się przed 28 laty legendarna Francuzka Marie-José Pérec, która z wynikiem 48.25 wygrywała olimpijskie złoto w Atlancie.
Jak wyniki sportowe przekładają się na wzrost zainteresowania Kaczmarek wśród sponsorów? Jak pisze w swoim raporcie portal sportpro.biz, ogromne. Polska biegaczka współpracowała i współpracuje obecnie z następującymi markami i podmiotami: New Balance, miastem Białystok, Grupą Sportową ORLEN, Olimp Sport Nutrition, SPACE CAR, Omega. Tylko w tym roku pozyskała także wsparcie od: Mercedes-Benz MB Motors Poznań, OSHEE, Always, czy InPost-u. Współprace obejmują spoty reklamowe, promocję w mediach społecznościowych, czy wykorzystanie wizerunku zawodniczki.
Sportsmenka według badań portalu notuj ogromny wzrost procentowy potencjału reklamowego swojego profilu. W roku 2023 r. wzrost ten wyniósł niemal 106% w porównaniu do potencjalnego zasięgu reklamowego zawodniczki w roku 2022. Natomiast w bieżącym roku nastąpił kolejny, ponad 46% wzrost względem minionego roku.
Według raportu przypuszcza się, że druga połowa 2024 roku i nadchodzące igrzyska olimpijskie jeszcze bardziej wpłyną na potencjalny zasięg postów na kanałach Natalii Kaczmarek, co może przyczynić się do wzrostu potencjału marketingowego i wzrostu wartości kontraktów.