Juventus zarobi mniej na umowie z Jeepem

Nowy duet sponsorów Juve. Powrót do starych, dobrych czasów

O ile powrót do najlepszych czasów w kontekście gry Juventusu jest dość odległą wizją, o tyle ponowne pojawienie się kultowego sponsora jest realne. „Stara Dama” może znów reklamować Jeepa, który pojawi się na koszulkach piłkarzy Juve.

Zgodnie z doniesieniami Footy Headlines amerykański producent samochodów jest o krok, aby zaliczyć wielki come back. Mowa tutaj o sezonie 2025/2026. Umowa sponsorska wyglądałaby jednak nieco inaczej niż wcześniej.

Jeep miałby być skłonny do współdzielonego sponsoringu z amerykańską Visit Detroit. Przyczyną jest to, że ani Jeep, ani wspomniana organizacja nie są w stanie samodzielnie spełnić oczekiwań finansowych Juventusu.

Nowy model sponsoringu w Juve przed KMŚ 2025

Wstępne informacje wskazują, że w ramach umowy obaj sponsorzy będą na przemian pojawiać się na koszulkach drużyn męskich i żeńskich. Start kontraktu przewiduje się na okres przed Klubowymi Mistrzostwami Świata FIFA – te odbędą się w czerwcu 2025 roku.

Należy jednak zauważyć, że zgodnie z przepisami Fédération Internationale de Football Association na koszulce drużyny rywalizującej może pojawić się tylko jeden sponsor. 

Spadające przychody sponsorskie i problemy komercyjne 

Według informacji Tuttosport nowy kontrakt ma przynieść Juventusowi niższe zyski. Umowa ma opiewać na mniej niż 22,5 mln euro rocznie. Szacunkowo wskazuje się na przedział od 15 do 22 mln euro za sezon reklamy.

Redukcja przewidywanych przychodów z kontraktu jest związana ze spadkiem wartości komercyjnej Starej Damy. Juve ma problemy zarówno w Serie A, jak i Lidze Mistrzów. Brakuje również wielkich nazwisk, które mogłyby przyciągnąć inwestorów i umożliwić negocjacje lepszych warunków umów sponsoringowych.

Udostępnij

Translate »