Skocznia w Lillehammer przykryta śniegiem w słoneczny dzień

Otwarcie Pucharu Świata w skokach narciarskich: Eurosport 1 pobił rekord

Najnowszy sezon Pucharu Świata w skokach narciarskich rozpoczął się z wyjątkowym zainteresowaniem widzów w Eurosporcie 1. Wysoka oglądalność to promyk nadziei dla dyscypliny.

Pierwszy weekend sezonu 2025/2026 w Lillehammer przyciągnął rekordową widownię do Eurospotru 1. Sobotnie zawody oglądało aż 800 tysięcy osób, a niedzielne konkursy śledziło średnio blisko milion widzów. Liczba ta momentami przekraczała milion, co stanowi najwyższy wynik w historii transmisji otwierających Puchar Świata w tym kanale.

W inauguracyjnych zawodach w Lillehammer triumfował Austriak Daniel Tschofenig, a kolejne miejsca na podium zajęli Jan Hoerl i Stefan Kraft. Najlepszym z Polaków był Kamil Stoch, który zajął 13. i 12. miejsce w sobotnim i niedzielnym konkursie. Drugiego dnia zwyciężył Ryoyu Kobayashi z Japonii, wyprzedzając Domena Prevca i Felixa Hoffmanna.

Skoki narciarskie zrywają z niepokojącym trendem?

Ostatnie sezony przyniosły wyraźny spadek oglądalności transmisji skoków narciarskich w Polsce. Według raportów m.in. Nielsen Audience Measurment, liczba widzów konkursów Pucharu Świata w sezonie 2023/2024 wyniosła średnio 1,22 mln w TVN i zaledwie 656 tys. w Eurosporcie 1, co oznacza spadek o ponad pół miliona w stosunku do poprzedniego roku.

Do zmniejszenia popularności przyczyniły się prawdopodobnie słabe wyniki polskiej kadry oraz ograniczenia w dostępie do bezpłatnych transmisji. Ostatnie dane, które przytaczaliśmy w TheSport.pl tutaj, potwierdzają, że Polska odnotowała 22 proc. odpływ widzów w sezonie 2024/2025. Stało się to pomimo rosnącego zainteresowania skokami narciarskimi w innych krajach europejskich.

Wysokiej oglądalności towarzyszą rekordy skoczni

Według oficjalnych raportów Warner Bros. Discovery, łączna oglądalność sezonu 2024/25 Pucharu Świata w skokach narciarskich osiągnęła 1,55 miliarda widzów globalnie. W Polsce niedzielny konkurs Pucharu Świata w styczniu 2025 na TVP1 zgromadził ponad 1,8 mln widzów, co odpowiadało 17 proc. udziałowi w rynku telewizyjnym. 

Udostępnij

Translate »