PKOl jedzie do Paryża z Adidasem
Firma Adidas wyposaży reprezentację Polski na igrzyska w Paryżu 2024 – poinformował Polski Komitet Olimpijski. W środę (25 października) podpisano pięcioletnią umowę, na mocy której firma stała się oficjalnym sponsorem Polskiej Kolekcji Olimpijskiej.
Stroje sportowe od Adidasa
Adidas zapewni m.in. profesjonalne stroje, obuwie i wyposażenie dla reprezentantów Polski. Współpraca, która została oficjalnie ogłoszona na konferencji prasowej 25 października z udziałem prezesa firmy Bjoerna Guldena i prezesa PKOl Radosława Piesiewicza rozpocznie się wraz z igrzyskami w Paryżu i potrwa do końca 2028 roku.
Porozumienie z Polskim Komitetem Olimpijskim obejmuje wszystkie wydarzenia olimpijskie, w których wezmą udział polscy sportowcy aż do końca 2028 roku, w tym Igrzyska XXXIII Olimpiady Paryż 2024, XXV Zimowe Igrzyska Olimpijskie MediolanCortina 2026, czy Igrzyska XXXIV Olimpiady Los Angeles 2028.
– Adidas to uznana marka na całym świecie, która już od wielu lat wspiera polskich sportowców. Dlatego bardzo się cieszę, że dziś zostaje sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego, Olimpijskiej Reprezentacji Polski i Polskiej Kolekcji Olimpijskiej. Dzięki współpracy z adidas polscy olimpijczycy od Paryża 2024, aż do Los Angeles 2028 będą występować w strojach tej marki na wszystkich sportowych wydarzeniach rangi olimpijskiej, na które Polski Komitet Olimpijski będzie wysyłał reprezentację – pokreślił Piesiewicz.
Premiera strojów i akcesoriów opracowanych dla naszych olimpijczyków będzie miała miejsce w kwietniu 2024 roku. W ubiegłych latach partnerem PKOl była polska firma 4F.
PKOL zawarł umowę z adidasem i kończy współpracę z 4F.
4F przez ostatnie 15 lat była dostawcą sprzętu dla olimpijczyków.
Dobra zmiana?pic.twitter.com/F4LxP8w328
— Michał Mączka #Futboholik (@futboholik1947) October 25, 2023
Na Galowo w ubraniach od poznańskiej firmy
Polski Komitet Olimpijski ogłosił również współpracę z poznańską marką modową BIZUU, która zaprojektuje i uszyje oficjalne galowe stroje dla polskich olimpijczyków na ceremonię otwarcia Igrzysk XXXIII Olimpiady Paryż 2024.
BIZUU to prężnie działająca na polskim rynku marka modowa dla kobiet, która powstała w 2011 roku. Założyły ją poznanianki – siostry Zuzanna Wachowiak i Blanka Jordan. Znakiem rozpoznawczym BIZUU jest wysoka jakość materiałów, dbałość o detale oraz autorskie printy. BIZUU to również połączenie aktualnych trendów z nowatorskimi rozwiązaniami.
Marka posiada 4 butiki stacjonarne w Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Gdyni oraz sklep internetowy na www.bizuu.pl.
– Kierując się wyborem projektanta strojów na ceremonię otwarcia Igrzysk XXXIII Olimpiady w Paryżu, braliśmy pod uwagę kilka elementów. Jednym z głównych był fakt, że Olimpijska Reprezentacja Polski będzie obchodzić 100-lecie występu na IO. Stulecie to przypada w Paryżu, który niezaprzeczalnie jest stolicą światowej mody. Marka BIZUU to połączenie elegancji, wyszukanych wzorów, niezwykłego wyczucia stylu oraz wykorzystania wysokiej jakości materiałów. Siostry Zuzanna Wachowiak i Blanka Jordan wielokrotnie udowodniły, że potrafią zaproponować niebanalne ubrania dostosowane do każdej sylwetki. Jestem przekonany, że Olimpijska Reprezentacja Polski będzie najlepiej ubraną reprezentacją w historii – powiedział Radosław Piesiewicz, prezes PKOl.
– Decyzja o zaangażowaniu marki BIZUU w igrzyska olimpijskie jest wyrazem naszego głębokiego zamiłowania do sportu oraz dumy z reprezentacji Polski na międzynarodowej arenie. Sport to nie tylko rywalizacja i wysiłek, ale także symbol jedności, determinacji i współpracy. Dlatego właśnie zależy nam, aby nasi sportowcy czuli się pewnie i mieli poczucie, że godnie reprezentują kraj w wyjątkowym otoczeniu, jakim jest stolica mody Paryż. Przyszłoroczny gospodarz igrzysk staje się dla nas inspiracją do stworzenia wyjątkowych projektów odzwierciedlających zarówno unikatowy styl BIZUU, jak i polskie tradycje modowe. Chcemy, aby nasze projekty ubrań dla polskich olimpijczyków były symbolem dumy z przynależności do wspólnoty sportowej i kulturowej, a jednocześnie szansą na eksplorację nowych, inspirujących ścieżek projektowych. Niech to partnerstwo przyczyni się do większego rozkwitu reprezentacji Polski na igrzyskach olimpijskich, zarówno w dziedzinie sportu, jak i mody – mówi Blanka Jordan, współzałożycielka marki BIZUU.
FOT: PKOl