Porsche nowym partnerem Igi Świątek

Grono sponsorów Igi Świątek powiększyło się o kolejnego partnera. Liderka rankingu WTA podpisała kontrakt z Porsche. To nie pierwszy kontakt tenisistki z producentem luksusowych samochodów, jednak teraz współpraca będzie już oficjalna, a 22-latka stanie się ambasadorką marki w Polsce.

Iga Świątek doskonale zna pojazdy Porsche, bowiem dwa razy z rzędu wygrała turniej WTA 500 w Stuttgarcie. Miasto jest siedzibą motoryzacyjnego giganta, który jest głównym sponsorem imprezy. Nagrodą dla zwyciężczyni były samochody, do których Polka miała okazję wsiąść w 2022 i 2023 roku. Dwukrotnie w meczach finałowych raszynianka pokonała Arynę Sabalenkę. Dodatkowo 22-latka w poprzednim sezonie otrzymała jeden z czterech standardowych modeli Porsche dla najlepszych zawodniczek biorących udział w turnieju.

Teraz Świątek oficjalnie podpisała umowę z niemieckim producentem. Porsche nie informuje o szczegółach, jednak wiemy, że współpraca będzie przynajmniej kilkuletnia. Marka podkreśla, że kariera Igi Świątek wpisuje się w hasło „Napędzani marzeniami”. Polka ponadto reprezentuje kobiety, które osiągnęły sukces w swojej dziedzinie, a to ważna grupa docelowa Porsche.

Marka zyskała sympatię Polki, gdy ta miała okazję do przejażdżki po triumfie w Stuttgarcie. – Gdy jako zwyciężczyni turnieju już dwukrotnie wjechałam na kort w Porsche, które wygrałam, przemknęło mi przez myśl, że to naturalna współpraca dla mnie – mówi Świątek cytowana w komunikacie prasowym. – To docenienie moich osiągnieć na korcie w naturalnym dla tenisa obszarze biznesowym, bez którego ten sport nie byłby globalną dyscypliną – dodaje zawodniczka. Ogłoszeniu współpracy towarzyszą zdjęcia z sesji z Porsche Taycan, czyli trofeum Polki ze Stuttgartu. Klimat sesji nawiązuje do hasła „Dream in Full Colour”, które jest motywem przewodnim obchodów 75-lecia samochodów sportowych ze Stuttgartu. 

Kolejny partner Polki

Kontrakt z Porsche nie jest pierwszą nową umową Igi Świątek w 2023 roku. W marcu 22-letnia zawodniczka związała się z nowym dostawcą odzieży i obuwia. Firmę Asics zastąpiła szwajcarska marka ON, w której udziały ma słynny Roger Federer. Logo ON kibice mogą oglądać na strojach tenisistki. Kilka tygodni wcześniej Świątek podpisała także umowę z polskim producentem napojów i żywności, Oshee. Niedawno współpracę rozszerzono o nową serię wód Oshee Vitamin Water, których twarzą została Świątek. Dodajmy także, że Polka korzysta z rakiet Tecnifibre.

Głównym partnerem liderki rankingu WTA jest natomiast PZU, które współpracuje ze Świątek od 2021 roku. Logo ubezpieczyciela widać na koszulkach i sukienkach meczowych Polki. Sukcesy i klasę tenisistki docenia także jedna z największych marek w świecie tenisa, czyli Rolex. Producent zegarków dołączył do grona partnerów pod koniec 2020 roku, kilka tygodni po pierwszym w karierze zwycięstwie Świątek w turnieju French Open.

W przeszłości partnerem Igi Świątek było także Xiaomi. Gdy Chińczycy zdecydowali się wrócić na rosyjski rynek mimo wojny, Polka zrezygnowała z przedłużenia umowy i otwarcie wyrażała wsparcie dla Ukrainy. Kibice mogli oglądać ją grającą z niebiesko-żółtą wstażką. Polka wspierała uchodźców finansowo, a także głośno apelowała o pokój, chociażby po zwycięstwie w Doha.

Kapitalny sezon Świątek

Umowa z Porsche to kolejna cegiełka w udanym sezonie dla utalentowanej Polki. Iga Świątek po raz trzeci w karierze wygrała French Open. Triumf na kortach Rolanda Garrosa nie był jedynym w tym roku. Wcześniej reprezentantka Polski odniosła wspomniane zwycięstwo w Stuttgarcie, a także wygrała turniej w Doha. 22-latka docierała także do finałów w Dubaju i Madrycie, ale tam za silne okazały się kolejno Barbora Krejčíková i Aryna Sabalenka.

Wyników oczywiście nie można porównywać z kapitalnym 2022 rokiem, kiedy Polka wygrała kilka imprez z rzędu, a łącznie dołożyła do swojego dorobku 8 triumfów, przegrywając przez cały rok zaledwie jeden finał, w Ostrawie. 2023 rok jednak cały czas trwa, a przed Świątek jeszcze dwa turnieje wielkoszlemowe. Niebawem raszynianka rozpocznie sezon na trawie i przygotowania do Wimbledonu. Nawierzchnia na londyńskich kortach dotychczas najmniej odpowiadała Idze Świątek. Na przełomie sierpnia i września liderka rankignu będzie bronić tytułu w US Open.

Za zwycięstwo w Paryżu Polka zainkasowała 2,5 miliona dolarów, a ogólnie w trwającym sezonie stan jej konta wzrósł o ponad 4,4 miliona. Lepsza pod tym względem jest tylko Sabalenka. W trakcie całej kariery Świątek zarobiła już ponad 19 milionów dolarów i zajmuje 23. miejsce na liście wszech czasów. Dodajmy, że Agnieszka Radwańska z wynikiem niespełna 27,7 miliona plasuje się na 9. lokacie. Liderką jest Serena Williams (94,8 mln).

Olbrzymi potencjał dla partnerów

Porsche może więc mówić o dużym sukcesie. Dla marek związanie się z tak znaną i cenioną postacią to bardzo cenny ruch, co potwierdza chociażby wspomniana umowa z PZU, dzięki której tenisistka wypracowała ogromny ekwiwalent reklamowy dla ubezpieczyciela. Potencjał marketingowy Igi Świątek jest gigantyczny. Polka już dawno stała się postacią o globalnym zasięgu, w Polsce w świecie sportu pod względem popularności porównywać można ją tylko z Robertem Lewandowskim.

Udostępnij

Translate »