Lista Top 10 najbardziej marketingowych sportowców według SportPro, z kierowcą Formuły 1 w stroju Ferrari, samochodem wyścigowym Ferrari na torze oraz nazwiskami sportowców takich jak Lewis Hamilton, Simone Biles, Cristiano Ronaldo, Steph Curry i inni.

Ranking SportsPro: Lewis Hamilton z najwyższą wartością marketingową na świecie

Lewis Hamilton wraca na szczyt rankingu SportsPro 50 Most Marketable Athletes – po 11 latach. Kierowca Ferrari to najstarszy lider w historii zestawienia. 

Lewis Hamilton ponownie został uznany za sportowca świata o największej wartości marketingowej. Oceniono to w rankingu SportsPro 50 Most Marketable Athletes 2025. Siedmiokrotny mistrz świata Formuły 1 ostatni raz zajmował pierwsze miejsce w tym prestiżowym zestawieniu w 2014 roku.

Brytyjczyk jest najstarszym sportowcem w historii, który objął prowadzenie w rankingu 50MM. Hamilton dołączył do ekskluzywnego grona czterech atletów, którzy dwukrotnie znaleźli się na szczycie zestawienia. Mowa tutaj o Simone Biles, Lionelu Messim i Neymarze. 

Lewis Hamilton w barwach Ferrari zyskał na wartości 

Przejście Hamiltona do Ferrari w sezonie 2025 znacząco wzmocniło jego pozycję marketingową. Według ekspertów połączenie jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek w motorsporcie z najbardziej utytułowanym kierowcą w historii F1 tworzy bezprecedensowe możliwości komercyjne. 

Murray Barnett, były szef globalnych partnerstw sponsorskich Formuły 1, określił ten ruch jako „idealne dopasowanie komercyjne”. Ferrari już odnotowało wzrost akcji po ogłoszeniu transferu. Zespół wygenerował także 42-procentowy wzrost zaangażowania w mediach społecznościowych. 

Jakie kryteria decydowały o rankingu?

Ranking SportsPro wykorzystuje trzyelementowy system oceny oparty na 100-punktowej skali. Sportowcy są oceniani według siły marki, całkowitego dostępnego rynku oraz aspektów ekonomicznych.

W tegorocznym rankingu wprowadzono nowe elementy, które pomagają lepiej ocenić, jak trendy kulturowe i popularność sportowca wpływają na jego wartość marketingową. Ponadto stworzono specjalny model, który pokazuje, jak dany sportowiec pasuje do różnych marek i sponsorów. 

Cały system opracowano wspólnie z firmą NorthStar Solutions Group, która specjalizuje się w analizowaniu wartości marketingowej sportowców i pomaga ocenić, jakie korzyści mogą przynieść markom.

Udostępnij

Translate »