Sławomir Peszko, Paris Platynov i inni zakładają Alfa Football. Nowość na rynku
Polska piłka idzie śladem zachodnich rynków. W sieci pojawiła się zapowiedź nowego formatu rozgrywek – Alfa Football. Wnioskując z treści spotu reklamowego, założyciele inspirowali się Kings League.
Sport, rozrywka i internet. Właśnie te trzy cechy łączą nowy materiał projektu Alfa Football. Koncept ma być połączeniem emocji ze stadionu z możliwościami technologii i klimatu charakterystycznego dla eventów online.
Wśród autorów konceptu Alfa Football znajdują się m.in. Jakub Rzeźniczak, Mateusz Klich, Piotr Kędzierski, Sławomir Peszko, Kacper „Qesek” Misztal oraz Filip „Paris Platynov” Kulon. W zapowiedzi pojawiają się również Quebonafide, Marcin Wasilewski, czy znany ekspert i były trener Robert Podoliński.
Co charakteryzuje rozgrywki Alfa Football?
Zasady Alfa Football czerpią ze znanych, małych formatów rozgrywek takich jak Kings League Gerarda Pique. W polskim projekcie ma rywalizować 8 drużyn. Selekcję zawodników przeprowadzi Robert Podoliński.
Etapem wyjściowym będzie draft, w którym udział weźmie 100 zawodników. Ostatecznie wybór padnie na 40 z nich. Później właściciele drużyn skomponują własne składy z tej grupy osób. Wielki finał odbędzie się 25.01.2026 w Tauron Arenie.
Radość z gry na ulicy ulega komercjalizacji
Alfa Footbal rozumie rozgrywki w 2025 roku jako „Sezon 0”. „Zerowa” odsłona ma pomóc w stworzeniu gruntu pod rozwój w 2026 roku. Wtedy pojawi się więcej drużyn, nowe rozwiązania technologiczne i sportowe, a także system franczyzowy.
Esencją turnieju jest interaktywność, autentyczność, a także radość gry kojarzona z futbolem ulicznym. Organizatorom przyświeca motto „Born on the streets. Built for the screens”.