Styl i elegancja na Roland-Garros 2025. Paryż był stolicą sportowej mody
Roland-Garros 2025 to nie tylko tenis na światowym poziomie, ale także wyjątkowa prezentacja stylu i mody sportowej na trybunach i na korcie. Tegoroczna edycja turnieju wyznaczyła nowe kierunki zarówno na korcie, jak i wśród publiczności.
Turniej w Paryżu staje się jednym z najbardziej prestiżowych wydarzeń stylowych w świecie sportu. Na trybunach dominuje elegancja, a większość kibiców wybiera klasyczne, stonowane stylizacje inspirowane estetyką „old money”.
Organizatorzy promują własną markę La Griffe Roland-Garros. Ta w 2025 roku oferuje trzy linie: Fan Collection, Sporty Chic Collection oraz Heritage Collection. Z kolei oficjalny partner – Lacoste – ubiera obsługę w stroje w kolorach mączki, podkreślając spójność wizualną wydarzenia.
Naomi Osaka błyszczy na kortach
A co dzieje się na samym korcie? Naomi Osaka zaprezentowała zestaw Nike, z akcentami w kolorze wiśniowej czerwieni i satynową kurtką varsity. Zawodniczka tym samym kontynuuje swoją modową „kwiatową opowieść” w sezonie 2025. Dodatkowo Coco Gauff pojawiła się w czarnej kurtce bikerowej New Balance i Vanson Leathers. Wśród mężczyzn uwagę zwrócił Reilly Opelka, który postawił na różowy total look od Fila.
Na trybunach królują lniane garnitury, koszule Lacoste, apaszki z jedwabiu oraz torebki typu koszyk. Białe i pastelowe kolory to klasyka turnieju, choć w tym roku nie brakowało również ciemniejszych tonacji. Celebryci tacy jak Paul Wesley, KJ Apa czy Eiza González postawili na granaty, czerń i biel, często wybierając francuskie marki premium.
Roland-Garros to nie tylko sport, ale i moda
To, że Roland-Garros jest miejscem ekspozycji nowych kolekcji m.in. Nike, Adidasa, czy Asics staje się już standardem. Leitmotivem projektów odzieżowych na prestiżowych kortach stają się charakterystyczne kolory kortu, geometryczne wzory, a także retro-inspiracje.
Wspomniana ekspozycja przekłada się na wyniki finansowe całej branży ubraniowej. Według raportu Reports and Insights globalny rynek odzieży tenisowej osiągnął wartość 2,1 mld dolarów w 2023 roku, a do 2032 ma wzrosnąć do 2,8 mld dolarów, przy średnim tempie wzrostu 3,1 proc. rocznie.