W Paryżu poznaliśmy szczegóły akcji z udziałem Huberta Hurkacza

W dniu rozpoczęcia prestiżowego turnieju rangi ATP 1000 Rolex Paris Masters, Polski Związek Tenisowy zorganizował w Paryżu konferencję prasową dotyczącą współpracy z Polską Organizacją Turystyczną.

Przypomnijmy, że współpraca jest w ramach „Programu promocji Polski poprzez sport, wydarzenia sportowe i sportowców”, w tym Huberta Hurkacza, jednego z najlepszych tenisistów na świecie i zdecydowanie najlepszego polskiego zawodnika

– Spotkaliśmy się w Paryżu, żeby opowiedzieć o rządowym programie promującym Polskę, jej regiony, które zdecydowanie są warte odwiedzenia. W programie biorą udział przedstawiciele kilku dyscyplin sportowych, w tym również tenisa. Spośród dziewięciu zaplanowanych spotów wideo, dwa będą dotyczyły właśnie tenisa, który obecnie jest drugą najpopularniejszą dyscypliną w Polsce. Chcemy wykorzystać ten świetny moment do promocji naszego kraju poprzez sport – powiedziała na konferencji Daria Sulgostowska, Członkini Zarządu Polskiego Związku Tenisowego.

Pierwsza konferencja prasowa dotycząca tej współpracy miała miejsce w miniony czwartek w Warszawie (o czym pisaliśmy), a podczas niej doszło do podpisania stosownych dokumentów przez Prezesa Zarządu PZT Dariusza Łukaszewskiego i Wiceprezeskę POT Małgorzatę Wilk-Grzywnę. Wtedy też zostało ogłoszone nazwisko ambasadora tej akcji, czyli Huberta Hurkacz.

– Jesteśmy tu dzisiaj, żeby wesprzeć nowy projekt promujący Polskę na świecie poprzez sport, dlatego to właśnie znani sportowcy zostali jego ambasadorami. Turniej ATP 1000, w którym wystąpi w tym tygodniu Hubert Hurkacz, stał się dla nas okazją do tego, by pokazać Polskę jako destynację bogatą w kulturę i atrakcje turystyczne. Kilka miesięcy temu, podczas igrzysk olimpijskich, przeprowadziliśmy z sukcesem kampanię marketingową w paryskim metrze. Widziało ją 14 milionów ludzi. W ciągu tych samych dwóch tygodni przeprowadziliśmy podobną kampanię w Lyonie. Od kilku lat w Paryżu przedstawiamy Polskę jako świetną destynację turystyczną idealną na wakacyjne wyjazdy. Czujcie się więc zaproszeni do Polski, a w razie pytań nasze biuro jest do waszej dyspozycji – powiedział Tomasz Rudomino, Dyrektor Oddziału POT w Paryżu.

Hubert wybrał dwa wyjątkowe miejsca, które są mu szczególnie bliskie i które chce polecić całemu światu: Zakopane i Małopolskę oraz Wrocław i Dolny Śląsk. Ten drugi region ostatnio bardzo ucierpiał wskutek powodzi. Głęboko wierzymy, że jego promocja przełoży się na wzrost zainteresowania tym regionem, a wpływy z ruchu turystycznego pomogą odbudować zniszczone rejony.

– W jednym z materiałów, Hubert Hurkacz będzie opowiadał o Polsce i jej walorach turystycznych – pojawi się m.in. Zakopane, górskie miasto na południu kraju, w którym Hubert zawsze ładuje baterie po sezonie i przygotowuje się do startu kolejnego. Będzie mowa również o Dolnym Śląsku i Wrocławiu, rodzinnym mieście Huberta. Kolejny spot i kolejną odsłonę promocji Polski zostawiamy w rękach kobiet, tenisistek rzecz jasna, a więcej szczegółów podamy już niedługo – powiedziała w Paryżu Sulgostowska.

– Program promujący Polskę przez sport będzie realizowany w pierwszej kolejności we Francji, Hiszpanii oraz we Włoszech. Potem ruszy też w Danii, Szwecji, Finlandii, Austrii, Belgii, Holandii, Niemczech, Portugalii, Irlandii czy Wielkiej Brytanii. Cały projekt jest realizowany dzięki współpracy z Polską Organizacją Turystyczną i zapowiadamy go tu w Paryżu, gdzie dzisiaj rusza turniej ATP 1000 w hali Bercy z udziałem Huberta Hurkacza – dodała.

Warto dodać, że 0Hurkacz został w Bercy rozstawiony z numerem 12., a w pierwszej rundzie na jego drodze stanie we wtorek Amerykanin Alex Michelsen, 44. w rankingu. Zwycięzca powalczy o miejsce w 1/4 finału z Francuzem Arthurem Rinderknechem, 60. na świecie.

Udostępnij

Translate »