IBM rozpoczyna współpracę z Ferrari. Ma pozyskać nowych kibiców
Scuderia Ferrari HP podpisała umowę z IBM. Gigant technologiczny przeprowadzi cyfrową transformację. Celem współpracy jest zwiększenie zaangażowania fanów.
Tandem Scuderia Ferrari HP i IBM będzie współpracował nad zupełnie nową aplikacją mobilną. Użytkownicy mają uzyskać do niej dostęp już w kolejnym sezonie.
W ramach umowy IBM stanie się oficjalnym partnerem włoskiego zespołu w zakresie angażowania coraz to większej rzeszy fanów, ale także i analizy danych. Kontrakt Ferrari z IBM zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku, kiedy to szeregi teamu zasili Lewis Hamilton.
Ferrari chce skupić zainteresowanie młodych fanów
IBM jako partner premium Ferrari w zakresie doradztwa IT stworzy różne działania cyfrowe, których zadaniem będzie przybliżenie kibicom wydarzeń ze świata Formuły 1. Szczególny nacisk zostanie położony na zainteresowanie młodszych fanów.
Za sprawą przeprojektowania aplikacji mobilnej IBM umożliwi swojemu partnerowi analizę i wykorzystywanie pobieranych danych. Dotyczy to zarówno informacji bieżących, jak i archiwalnych.
Dzięki temu Scuderia Ferrari HP ma mieć możliwość uzyskania nowej i lepszej perspektywy na działania kibiców. Pozwoli to tworzyć spersonalizowane treści, a także wdrożyć inne funkcje, które mają na celu poprawienie doświadczeń fanów zespołu.
Scuderia Ferrari HP dumna ze współpracy z IBM
– Jesteśmy dumni z nawiązania współpracy z IBM, jedną z najbardziej prestiżowych firm na świecie oferujących technologię i wiedzę konsultingową – powiedział Lorenzo Giorgetti, dyrektor ds. przychodów z wyścigów w Ferrari.
– IBM, podobnie jak Ferrari, poszukuje utalentowanych ludzi, aby rozwijać swój zespół i dlatego jest idealnym partnerem, aby nadać nowy wymiar wrażeń entuzjastom sportów motorowych i naszym lojalnym fanom w czasach, gdy Formuła 1 nigdy nie była tak popularna wśród młodzieży – podsumował Giorgetti cytowany przez oficjalną stronę ibm.com.
Autor: Marcin Gościński