Wybieramy TOP 5 akcji marketingowych w sporcie
W świecie marketingu w 2024 roku działo się wiele. Nominowaliśmy pięć akcji marketingowych do naszego zestawienia. Pod uwagę wzięliśmy działania globalne i lokalne – na rynku w Polsce.
Gwałtowny wzrost popularności sportu kobiecego, ekscytujące letnie Igrzyska Olimpijskie oraz pochwała rywalizacji w każdym wydaniu. W ten sposób można podsumować to, co działo się w marketingu sportowym w 2024 roku.
Zarówno na rynkach międzynarodowych, jak i lokalnych nie brakowało kampanii reklamowych, zachwycających kreatywnością, emocjonalnością i poruszanymi problemami. Z mnogiej palety propozycji wybraliśmy, naszym zdaniem, TOP 5 najbardziej zapadających w pamięć.
Lech Poznań świętuje Dzień Osób z Niepełnosprawnościami
„Ludzi tłum przez miasto gna, dziś Kolejorz mecz swój ma”. Tak rozpoczyna się spot Lecha Poznań, w którym klub wyróżnia kibiców z niepełnosprawnościami. Kolejorz podziękował w materiale za obecność i głośny doping fanów.
Szlachetną kampanię opatrzono hasztagiem #LechBezBarier. Lech Poznań zadeklarował również, że „nasz stadion jest miejscem dla każdego”. Akcja pokazała klub jako miejsce wolne od wykluczeń. Łączące kibiców bez względu na to, z czym zmagają się na co dzień.
InPost wspiera młode piłkarki. Przekazał list wyciskający łzy
Gigant logistyczny kierowany przez Rafała Brzoskę wyprodukował poruszający materiał. Wystąpiły w nim reprezentantki Polski w piłce nożnej m.in.: Klaudia Szymik i Ewa Pajor. Spot powstał przy okazji promocji meczu o awans do ME 2025 z Austrią na Polsat Plus Arenie.
– Moja droga młodsza koleżanko. Chciałabym, żebyś wiedziała, że jeszcze niedawno też byłam na Twoim miejscu na początku swojej niesamowitej przygody. Jeżeli piłka jest czymś, co sprawia Tobie radość i sportem, który szczerze kochasz, to nie rezygnuj z żadnych piłkarskich marzeń, które skrywasz w swojej głowie – można było usłyszeć w spocie InPost.
Legia Warszawa oddaje hołd Lucjanowi Brychczemu
Grudzień 2024 roku stoi pod znakiem żałoby po Lucjanie Brychczym. W The Sport pisaliśmy o kondolencjach, które po śmierci legendarnego zawodnika Legii złożył Prezydent Andrzej Duda. W październiku Legia stworzyła kampanię oddającą hołd popularnemu Kiciemu.
Lucjan Brychczy odszedł 2 grudnia 2024 roku. Legia Warszawa upamiętniła go za życia specjalną kolekcją koszulek i akcesoriów. Były to m.in. trykoty polo z długim rękawem oraz historyczne szaliki. W sklepie znalazła się również piłka retro ze skóry naturalnej i unikatowe kubki.
Adidas i kampania #321. Sport dla osób neuroatypowych
Adidas ruszył z kampanią „Runner 321”. Marka wykorzystała jeden z najbardziej kultowych maratonów – Boston Marathon – do wypromowania przesłania. Brand zaprosił wszystkich organizatorów tego typu zawodów do posiadania identyfikatorów o numerze 321.
W akcji marketingowej wziął udział pierwszy w historii zawodnik z zespołem Downa. Sponsorowany nie tylko przez Adidasa, ale dużą markę sportową w ogóle – Chris Nikic. Numer 321 wybrano ze względu na to, że osoby neuroatypowe mają trisomię 21. chromosomu. Liczba jest ikoną społeczności z zespołem Downa.
Gatorade Turf Finder. Znaleźć miejsce do uprawiania sportu w zatłoczonym Mumbaju
Największe miasto w Indiach – Mumbaj (Bombaj) – zamieszkuje około 22 mln osób. Potężna aglomeracja nie zasypia ani na minutę. Ciągły ruch, towarzystwo ulicznych zwierząt, gigantyczne inwestycje i tropikalny klimat tworzą ekstremalne uczucie zatłoczenia.
Wobec opisanych warunków, znalezienie miejsca do komfortowego treningu na otwartej przestrzeni graniczy z niemożliwym. Gatorade wraz z Google Maps stworzyli unikatową kampanię, zwracającą uwagę na ten problem.
Wykorzystali dane historyczne i przeanalizowali natężenie ruchu w konkretnych godzinach. Przewidzieli, na jakich ulicach i o jakim czasie przestrzenie publiczne są puste. Następnie ustawili tymczasowe boiska, na których mieszkańcy Bombaju mogli komfortowo trenować.