Mundial FIFA 2027 i 2031 obejrzymy na Netflix
Mistrzostwa Świata kobiet w 2027 i 2031 roku są jeszcze dość odległą perspektywą. Pomimo tego FIFA już odhaczyła jeden podpunkt na „liście do zrobienia”. Podpisała z Netflixem umowę dotyczącą praw do transmisji rozgrywek.
W piątek 20 grudnia FIFA ogłosiła zawarcie kontraktu z Netflixem. Amerykańska platforma zapewniła sobie tym samym prawa do transmisji meczów Mistrzostw Świata kobiet w 2027 i 2031 roku. Gigant z Los Gatos intensyfikuje ekspansję w segmencie transmisji sportu live.
W TheSport.pl informowaliśmy już szeroko o gali Mike Tyson vs. Jake Paul, a także przekazywaliśmy informacje o świątecznej transmisji meczów NFL na Netflixie. Teraz platforma kierowana przez Reeda Hastingsa osiąga kolejny „kamień milowy”.
Netflix miał złożyć lukratywną ofertę działaczom FIFA
Wydarzenie na rynku praw medialnych pozostaje bez precedensu. To pierwszy raz, kiedy FIFA sprzedała prawa do Mistrzostw Świata kobiet oddzielnie od rozgrywek mężczyzn. Nie ujawniono szczegółów finansowych kontraktu.
Pomimo braku oficjalnych informacji pojawiły się przypuszczenia. Arif Islam ze Sports Pro uważa, że tak wczesne przekazanie praw do transmisji musiało wiązać się z lukratywną ofertą od Netflixa.
Netflix rozszerza współpracę z FIFA
Gigant z Los Gatos ma już na swoim koncie wspólne biznesy z organizacją kierowaną przez Gianniego Infantino. Widzowie z pewnością pamiętają serial dokumentalny „Kapitanowie Mundialu”. Produkcja miała swoją premierę przy okazji Mistrzostw Świata 2022 w Katarze.
– To przełomowy moment dla praw do transmisji sportowych. Jako marka flagowa i nowy długoterminowy partner FIFA, Netflix wykazał się bardzo dużym zaangażowaniem w rozwój kobiecej piłki nożnej – skomentował współpracę Gianni Infantino na łamach inside.fifa.com.
Jakie treści pojawią się na Netflixie?
Podobnie, jak przy okazji mundialu w Katarze, Netflix zaprezentuje subskrybentom ekskluzywny serial dokumentalny. Dwie oddzielne produkcje będą dostępne zarówno przed Mistrzostwami Świata w 2027, jak i 2031 roku. Abonenci zobaczą również programy studyjne.
– Przeniesienie tego kultowego turnieju do serwisu Netflix to nie tylko streamowanie meczów, ale także celebrowanie zawodniczek, kultury i pasji, które napędzają globalny rozwój sportu kobiet – podsumowała Bela Bajaria, Dyrektor ds. treści w serwisie Netflix.