Przepaść między NFL a NBA. Netflix publikuje wyniki oglądalności
Netflix udostępnił dane na temat wyników oglądalności meczów NFL. Dwa spotkania transmitowano w Boże Narodzenie. Zaskakuje porównanie popularności NFL z NBA.
Gigant streamingowy z Los Gatos przekazał, że mecze futbolu amerykańskiego (NFL) obejrzało niemal 65 milionów widzów. Streaming Netflixa trafił do odbiorców na całym świecie. Umilili sobie święta Bożego Narodzenia sportem w najlepszym wydaniu.
Platforma podała, że zwycięstwo Baltimore Ravens nad Houston Texans (31-2) przyciągnęło średnio 24,3 mln osób. Natomiast tryumf Kansas City Chiefs w starciu z Pittsburgh Steelers (29-10) wzbudził zainteresowanie 24,1 mln subskrybentów.
Połączenie NFL i Beyonce to strzał w dziesiątkę
W obu powyżej wspomnianych przypadkach średnia oglądalność meczu wyniosła 26,5 mln korzystających. Szczyt zainteresowania meczem Ravens-Texans przypadł na pułap 27 mln oglądających. Wiązało się to z występem Beyonce w przerwie meczu.
Natomiast według National Football League (NFL) streaming Netflixa uruchomiono w 218 krajach na całym świecie. Amerykańska wersja Boxing Day jest pierwszą akcją z serii wydarzeń zaplanowanych na kolejne trzy sezony w ramach współpracy z platformą.
ESPN, ABC i Disney+ przegrywają z Netflixem
W porównaniu z zainteresowaniem, które wygenerowało NFL, NBA wypada blado. Każdy mecz w ramach świątecznych rozgrywek National Basketball Association zobaczyło średnio 5,25 mln widzów. Spotkania transmitowano na kanałach:
- ABC,
- ESPN,
- ESPN2,
- Disney+,
- ESPN+.
To wzrost względem poprzedniego roku o 84 proc. Jednak wciąż daleko tym wynikom do rezultatów współpracy Netflixa i NFL.
Największą widownię przyciągnęła rywalizacja Los Angeles Lakers z Golden State Warriors (115-113) – 7,76 mln osób. Jak podaje sportcal.com, w szczytowym momencie było to nawet 8,32 mln oglądających.